قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدایای تبلیغاتی

قبل از اینکه بگویم مزایای ارسال هدیۀ تبلیغاتی چیست، باید تعریف مختصری از هدیۀ تبلیغاتی را برای شما بیاورم و بعد به سوژه اصلی بپردازم. هدیۀ تبلیغاتی در ریشه-بن-بیخ به محصولی گفته می‌شود که ازطرف صاحبان کسب‌و‌کار برای مشتریان، شرکای تجاری، رفقا و… به‌عنوان هدیه، با اهداف مختلفی مثل معرفی، تبلیغ کسب‌و‌کار یا…، به‌خصوص در تقسیم بازاریابی کسب‌و‌کارها بهره‌گیری می‌شود. ارسال هدیه تبلیغاتی در بین کسب‌و‌کارهای B2B زیاد رایج است. هدیۀ تبلیغاتی می‌تواند محصولی از خویش آن کسب‌و‌کار باشد یا از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات، تهیه و ارسال شود. به‌کارگیری خلاقیت در طراحی هدیۀ تبلیغاتی و مرتبط‌بودن آن با چارچوب کسب‌و‌کار ارسال‌کننده یا دریافت‌کننده، اهمیت کثرت دارد و لزوماً نمونۀ فرآورده خویش کسب‌و‌کار، بهترین هدیۀ تبلیغاتی نخواهد بود. هدیه‌گیرندگانی که مشابه من باشند، وقتی هدیه‌ای از محصولات خویش کسب‌و‌کارها را دریافت می‌کنند، این دانستن را دارند که این هدیه ارزش کمتری از میزان راستین خویش دارد؛ چون برای آن کسب‌و‌کار ارزان‌تر از بها راستین تمام شده است.

بر همین اساس، کسب‌و‌کارها نام برند و لوگوی خود را در هدیۀ تبلیغاتی‌شان به شکل‌های مختلفی همانند کارت ویزیت، کارت‌پستال و… قرار می‌دهند. لزوماً هم پیمان نیست نام برند، لوگو و شعارشان را به‌صورت خیلی کبیر روی فرآورده چاپ کنند؛ چون فکر می‌کنم بقیۀ آدم‌هایی که قرار است هدیه را دریافت کنند هم مشابه من، علاقه‌ای به به کارگیری یک محصول با اسم برند، لوگو و شعار کبیر کسب‌و‌کاری دیگر روی آن ندارند. از نظر منِ هدیه‌گیرنده، بهترین هدیۀ تبلیغاتی هدیه‌ای است که بیشتر و بهتر دیده شود؛ بعد بهتر است هدیه باتوجه‌به شناخت فرد هدیه‌گیرنده گزینش و ارسال شود. همچنین سعی کنید هدیه‌ای کاربردی ارسال کنید. ابعاد هدیه یا گران‌بودن هدیۀ تبلیغاتی نمی‌تواند انگیزه بر کاربردی‌بودن آن هدیه باشد.

یادتان باشد که در حسابداری ذهنی (Mental accounting) ما آدم‌ها، پاداش‌های نقدی و مالی در سرفصل ذهنی درآمدهاذخیره می‌شود و به‌عنوان هدیه ثبت نخواهد شد. به همین علت است که هدیه به‌سادگی نمی‌تواند جای اجرت مالی را بگیرد و متقابلاً چشمداشت می‌رود که پاداش مالی هم نتواند جایگزین هدیه شود. بعد توان هدیۀ تبلیغاتی را برای کسب‌و‌کارتان اصلاً دست‌کم نگیرید!

مزایای ارسال هدیۀ تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و… به مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… اهدا شوند و هر کدامشان هم باتوجه‌به موقعیت مکانی و گونه هدیه، منظور خاصی داشته باشند. اما در ادامۀ این نوشتار مشخصاً قرار است دربارۀ شش مزیت اصلی ارسال هدیۀ تبلیغاتی که معمولاً مدیران بخش بازاریابی کسب‌و‌کارها، با اهداف مختلفی تصمیم به ارسال آن برای مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… خود می‌گیرند، گفتگو کنم.

معرفی محصول جدید
معمولاً کسب‌و‌کارها وقتی برای اولین‌بار محصولی تازه‌ یا نسخه‌ای جدید از محصول قدیمی‌شان روانۀ بازار می‌کنند، نمونه‌هایی از فرآورده را به شکل مجانی در قالب هدیۀ تبلیغاتی در برگزیدن مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… خود قرار می‌دهند؛ چون قبل خودشان اندیشه می‌کنند که هدیه‌گیرندگان برای یک بار هم که شده آن فرآورده را امتحان می‌کنند و اگر خوششان بیاید، خرید را تکرار کرده و از راه بازاریابی دهان‌به‌دهان، به دوستانشان شناسایی می‌کنند.
‌تحقیقاتی در دانشگاه Southern Methodist اثر می‌دهد افرادی که هدیۀ تبلیغاتی اخذ می‌کنند، به استفاده از خدمات و محصولات کسب‌و‌کاری که از آن هدیه اخذ کرده‌اند، گرایش بیشتری اثر می‌دهند.
پروموت‌کردن مقرون‌به‌صرفه
هدیۀ تبلیغاتی‌ای که برای ارسال مدنظر دارید، اگر در نگاه اول حس هیجان را در هدیه گیرنده ایجاد کند و او را راز ذوق آورد می‌تواند فرد هدیه‌گیرنده را وا دارد که عکس هدیۀ شما را در شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعال است منتشر کند و با این کار او، بقیۀ افرادی که او را پیگیری می‌کنند نیز از هستی کسب‌و‌کار شما مطلع شوند. این پیشه مایه می‌شود که حول‌و‌حوش محصول شما هیجان ایجاد شود و جریانی تبلیغاتی صورت بگیرد؛ درنتیجه حس کنجکاوی سایر کسان نیز پرکار شود و آن‌ها هم پیگیر کسب‌و‌کار شما شوند.
تحقیقاتی در دانشگاهBaylor پرتو می‌دهد که افراد اخ دارند طوری رفتار کنند که از کسب‌و‌کارها هدیۀ تبلیغاتی دریافت کنند. این دریافت هدیه انگیزۀ زیادی را در آن‌ها برپایی می‌کند.

سئو سایت

وقتی که تصمیم به سئو و بهینه سازی سایت وردپرسی میکنید به بیش از 50 افزونه گوناگون برمیخورید که هر کدام با توجه به فعالیتی که دارند بدست متخصص های مختلفی شناسایی میشوند ولی در این مقاله در عقیده داریم بصورت تخصصی بررسی بکنیم که بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است و به چه صورت میتوان سایت وردپرسی را سئو کرد.


در درازا روز ما تماس های زیاد زیادی جهت شفا رتبه و جایگاه وبسایت داریم که با جرات میتوان گفت بیش از 80 درصد این وبسایت ها با وردپرس راه اندازی شده اند و در هر کدام نیز طراح سایت یا سئوکار سایت از افزونه های متنوعی برای بهینه سازی استفاده کرده اند.


اگر شما هم لیست یکسری از رقبای خود را رسیدگی کرده باشید کامل متوجه خواهید شد که از افزونه های متنوعی برای سئوی سایت خود کاربرد میکنند که معمولا میتوان دو افزونه All in One Seo Pack و افزونه Yoast را تماشا کرد.


 هر چند که ممکن است هر کسی با پروا به تجربه ای که دارد از افزونه های دیگری مشابه Premium Seo pack یا افزونه Seo Booster و Seo Jet و... بهره‌گیری کرده باشند.


با توجه به تمرکز گزیده تر کاربران بر روی دو افزونه Yoast و افزونه All in One Seo Pack ما نیز در این مقاله این 2 افزونه را مقایسه میکنیم.


بهترین افزونه سئو وردپرس کدام است؟ Yoast یا All in One Seo Pack ؟

هر دوی این افزونه ها در دو نسخه مجانی و پریمیوم ارائه میشوند، هدف از نسخه پریمیوم نسخه پولی با امکانات اغلب میباشد و قاعدتا شما چون در نسخه پریمیوم خرج بیشتری میکنید، امکانات و قابلیت های بیشتری در دسترس شما قرار خواهد گرفت.


معمولا افزونه هایی که کار سئوی سایت را انجام میدهند در نسخه های گوناگون با امکانات گوناگون و پشتیبانی و زمانی که شخص برنامه نویس برای شما پیمان میدهد داری 2 توزیع میباشند/ گرد پخش رایگان و نسخه مجانی و دیگری نسخه پولی این افزونه ها که باید از سایت اصلی طراح جاسازی شوند.


دوستان در نظرداشته باشید که این افزونه های سئوکار شما نیستند یا شغل شگفت ناآشنایی را اتمام نمیدهند/ این ازونه ها بر پای بست، قوانین و فاکتور هایی که براشون تعریف شده در سایت شما امثال یک معاون سئو عمل میکنند و مثلا در اثناء فرآوری محتوا، مواردی ک احتیاج به رسیدگی و شفا دارند را به شما میگویند اماهیچ کدام از این افزونه ها امثال گوگل نیرو موشکافی متن را ندارند. بخاطر همین انتظارات خیلی زیادی از این افزونه ها نداشته باشید یا چشمداشت نداشته باشید که فقط با نصب کردن یک افزونه سایر همه شغل های سئوی سایت شما اتمام شود. این افزونه ها فقط پیشه هایی را انجام میدهند که در زیر شناسایی شده است.


در زیر ما هر دو نسخه مجانی و پریمیوم این افزونه ها را با همدیگر مقایسه کرده ایم.


نسخه رایگان

نحوه نصب نسخه مجانی بهترین افزونه سئو:


هر دوی این افزونه ها بصورت مجانی در اندوختگاه وردپرس قرار دارند و شما نیز میتوانید برای گذاشتن این افزونه ها از منوی سمت راست پیشخوان وردپرس "افزونه ها -> افزودن" را برگزیدن بکنید و در کادر جستجو نام هر کدام از افزونه ها را وارد بکنید و دکمه نصب و فعالسازی را بزنید.


نسخه پریمیوم یا همان نسخه پولی

این نسخه ها بصورت پولی و از طرف سایت طراح خویش افزونه ارائه میشود اما در ایران کاملا جریان متفاوت میباشد، در ایران سایت های خیلی زیادی هستند که این نسخه از افزونه ها را بصورت نال شده بدون کد لایسنس و دریافت سر راست بروزرسانی افزونه ارائه میکنند.


به شما پیشنهاد میکنیم که حتما از نسخه پریمیوم این افزونه ها استفاده بکنید چون امکانات وقابلیت های اکثریت را در دسترس شما قرار میدهند. اما حتما این نسخه را از یک شرکت معتبر و با سابقه تهیه کنید.


مقایسه افزونه Yoast و افزونه سئو وردپرس All in one seo pack

بصورت کلی اگر بخواهیم روشنگری دهیم امکانات هر دوتای این افزونه برابر هستند و گزینش کردن هر کدام از اینها به عنوان بهترین افزونه پیشه صحیحی نیست بلکه ما باید بر اساس نیاز و شرایط سایت خودمان این برگزیدن را سپریدن دهیم .


لیست امکانات کلیدی و قابلیت های افزونه Yoast نسخه پریمیوم:

·  ساخت اتوماتیک نقشه سایت برای مطالب و فیش ها و رسانه ها و...بصورت xml


·  قابلیت پیوست به کنسول گوگل (برای سایت هایی که سرورشن در بیرون از ایران باشد)


·  افزودن اتوماتیک متا تگ های Open Graph


·  قابلیت تعیین دسترسی ها از طریق ویرایشگر فایل های htaccess و فایل robots.txt


·  ساخت اتوماتیک ریدایرکت ها برای مطالبی که آدرس آنها تغییر میکند یا حذف میشوند.


·  در نسخه پریمیوم این افزونه میتوانید لغایت 5 کلمه کلیدی در هنگام اضافه کردن مقاله جدید اضافه بکنید که در نسخه مجانی شما فقط 1 واژه کلیدی را میتوانید وارد بکنید.


قابلیت های دیگری همانند امکان ویرایش متای توضیحات هر کدام از مطالب سایت یا نصب جادویی Wizard از ویژگی های سایر این افزونه میباشد.

محدود شدن فضای گوگل فوتوز برای بسیاری از فرمت‌های ویدیویی

گوگل فوتوز

گوگل فوتوز بی‌سروصدا یکی از قابلیت‌های خود را حذف کرده است. از چند روز قبل، به‌نظر می‌رسد کاربران دیگر نمی‌توانند مانند سابق تعداد زیادی از ویدیوهای موردنظر خود را در این سرویس آپلود کنند.

اگرچه بسیاری از کاربران این موضوع را فراموش کرده‌اند، اما گوگل چند سال قبل وعده داد که سرویس گوگل فوتوز ظرفیت نامحدودی را برای آپلود تصاویر و ویدیوها ارائه می‌دهد؛ فقط به این شرط که این فایل‌ها را تا حد مشخصی فشرده‌سازی کند که حجم کمتری را اشغال کنند.

حالا به‌نظر می‌رسد گوگل از این وعده عقب‌نشینی کرده و از تاریخ ۶ دسامبر، بسیاری از فرمت‌های ویدیویی حجم مربوط به اکانت کاربر را اشغال می‌کنند. این یعنی، کاربرانی که می‌خواهند تعداد زیادی از فایل‌های ویدیویی خود را بدون نگرانی از اتمام ظرفیت آپلود کنند، باید مبلغ موردنظر را بپردازند.

به گزارش سایت AndroidPolice، فرمت‌های ویدیویی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مشمول این قانون جدید هستند. این فرمت‌ها عبارت‌اند از:

.mpg, .mod, .mmv, .tod, .wmv, .asf, .avi, .divx, .mov, .m4v, .3gp, .3g2, .mp4, .m2t, .m2ts, .mts, .mkv.

البته باز هم باید خاطرنشان کنیم که همچنان می‌توانید چنین فرمت‌هایی را در اکانت خود آپلود کنید، ولی دیگر این فایل‌ها در فضای نامحدود قرار نمی‌گیرند و از فضای مربوط به اکانت شما استفاده می‌کنند.

منبع: Phone Arena

آیا کورتانا یک دستیار هوشمند موفق به حساب می‌آید؟

کورتانا

دستیار دیجیتالی کورتانا به‌زودی قادر به تشخیص صدای چند کاربره خواهد بود، قابلیتی که الکسا و گوگل اسیستنت از سال ۲۰۱۷ از آن بهره می‌برند. در بین دستیارهای دیجیتالی، کورتانا حرف زیادی برای گفتن ندارد ولی مایکروسافت کماکان به توسعه آن ادامه می‌دهد. سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که این دستیار دیجیتالی چه مزایایی را برای مایکروسافت به ارمغان می‌آورد که از توسعه آن دست نمی‌کشد؟

چه کسی از کورتانا استفاده می‌کند؟

کورتانا

اسپیکر Harman Kardon Invoke

آمازون اسپیکر اکو را دارد، گوگل اسپیکر گوگل هوم و اپل اسپیکر هوم‌پاد را روانه‌ی بازار کرده است. اما آیا می‌دانستید اسپیکر مبتنی بر کورتانا هم روانه‌ی بازار شده است؟ شرکت Harman Kardon اسپیکر Invoke را معرفی کرده که از دستیار دیجیتالی کورتانا بهره می‌برد. اما این اسپیکر آن‌قدر کم‌طرفدار است که در فهرست فروش اسپیکرهای هوشمند جایی ندارد. در سه‌ماهه چهارم ۲۰۱۷، شرکت Harman Kardon حدود ۳۰ هزار اسپیکر Invoke را فروخت که این آمار برای اسپیکرهای اکو آمازون حدود ۹.۷ میلیون عدد بوده است.

بنابراین باید این سؤال را مطرح کنیم که اصلاً چه کسی از کورتانا استفاده می‌کند؟ سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ به‌صورت پیش‌فرض از بخش مربوط به کورتانا در قسمت تسک‌بار بهره می‌برد. مایکروسافت می‌گوید بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر از کورتانا استفاده می‌کنند. اما معلوم نیست که آیا این کاربران از کورتانا تحت عنوان دستیار صوتی بهره می‌برند یا اینکه صرفاً برای جستجوی متنی در ویندوز ۱۰ از آن استفاده می‌کنند.

در دنیایی که اکثر اداره‌ها از پلان آزاد بهره می‌برند و کارکنان در کنار یکدیگر کار خود را انجام می‌دهند، چند نفر با کامپیوتر دسکتاپ خود صحبت می‌کنند؟ کاربرد دستیار صوتی در کامپیوتر دسکتاپ، بسیار کمتر از گوشی‌ها و اسپیکرهای هوشمند است.

البته ظاهراً مایکروسافت هم تمایل چندانی به عرضه همه‌جانبه این دستیار دیجیتالی ندارد. در حال حاضر، مایکروسافت کورتانا را رسماً در ۱۳ کشور عرضه کرده ولی الکسا در کشورهای بسیار بیشتری عرضه شده و از زبان‌های مختلفی هم پشتیبانی می‌کند. در پایان ۲۰۱۷، کورتانا از ۲۳۰ مهارت نرم‌افزاری بهره می‌برد ولی این عدد برای الکسا ۲۵۰۰۰ مهارت بود. حالا الکسا از بیش از ۵۰ هزار مهارت مختلف بهره می‌برد و این یعنی کورتانا در مقایسه با آن اصلاً حرفی برای گفتن ندارد.

الکسا حتی در ویندوز ۱۰ هم اجرا می‌شود

کورتانا

مدتی قبل، اپلیکیشن الکسا برای ویندوز ۱۰ عرضه شد و حتی کاربران معدودی که از دستیار صوتی کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، مطمئناً به بهره‌گیری از این دستیار دیجیتالی روی می‌آورند. حتی می‌توانید این دو دستیار صوتی را یکپارچه کنید تا مثلاً با گفتن Hey Cortana, open Alexa مستقیماً به الکسا دسترسی داشته باشید.

ترجیح کاربران برای استفاده از الکسا یا گوگل اسیستنت به جای کورتانا کاملاً منطقی است؛ زیرا این دستیارهای دیجیتالی از قابلیت‌های بسیار بیشتری بهره می‌برند. حتی اگر در ویندوز ۱۰ خود خواستار بهره‌گیری از یک دستیار دیجیتالی باشید، کورتانا در این زمینه هم نمی‌تواند خودی نشان دهد.

بیشتر بخوانید: ۸ قابلیت جذاب گوگل اسیستنت

کورتانا به یک ابزار بهره‌وری بدل می‌شود

کورتانا

با توجه به موارد ذکر شده، برنامه مایکروسافت برای این دستیار دیجیتالی چیست؟ از تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۸، کورتانا دیگر بخشی از واحد تحقیق و هوش مصنوعی مایکروسافت نیست و توسعه آن در بخش مایکروسافت آفیس انجام می‌شود. به اعتقاد کارشناسان، مایکروسافت می‌خواهد این دستیار هوشمند را به یک ابزار بهره‌وری برای نرم‌افزارهای خود بدل کند و دیگر دنبال رقابت با مواردی مانند الکسا، گوگل اسیستنت و سیری نیست.

در همین زمینه، باید خاطرنشان کنیم که مایکروسافت یک ابزار توسعه مهارت‌های کورتانا را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های شخصی‌سازی شده را برای بخش‌های مختلفی مانند منابع انسانی، IT، بخش پشتیبانی و فروش تعریف کنند. حتی مایکروسافت می‌خواهد بخش جستجوی ویندوز را از کورتانا جدا کند تا نشان دهد که بیش از هر چیزی به دنبال افزایش بهره‌وری است و صرفاً نمی‌خواهد تعداد کاربران این دستیار دیجیتالی را افزایش دهد.

توسعه دستیارهای دیجیتالی بر مبنای کورتانا

کورتانا

آینده‌ی کورتانا‌ در بین سازمان‌ها و کسب‌وکارهای مختلف قرار دارد. مایکروسافت با ارائه‌ی پلتفرم‌هایی، به سازمان‌ها این اجازه را می‌دهد که دستیارهای دیجیتالی و چت‌بات‌های موردنظر خود را توسعه دهند.

اگرچه برای کاربران معمولی، این دستیار دیجیتالی آینده‌ی هیجان‌انگیزی ندارد، اما به‌عنوان ستون فقرات بخش‌های مختلف سازمان‌های گوناگون نقش مهمی ایفا خواهد کرد. مایکروسافت در سال‌های اخیر توجه خود را از کاربران مصرف‌کننده، به شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف معطوف کرده و عمدتا به خاطر اتخاذ همین استراتژی، حالا به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهان بدل شده است.

به‌عنوان مثال، شرکت BMW می‌خواهد برای اتومبیل‌هایش دستیار هوشمند اختصاصی توسعه دهد و برای این کار از ابزار هوش مصنوعی و پردازش ابری مایکروسافت استفاده می‌کند. روزبه‌روز به کمپانی‌هایی که خواهان توسعه‌ی دستیارهای دیجیتالی و چت‌بات‌های اختصاصی هستند افزوده می‌شود و در این میان مایکروسافت با تکنولوژی کورتانا حضور فعالی خواهد داشت.


بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در سال ۲۰۱۸

بهترین اپلیکیشن های اندروید در سال 2018

سیستم‌عامل اندروید با فاصله‌ی زیاد پرطرفدارترین سیستم‌عامل دنیا محسوب می‌شود و در گوگل پلی بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن وجود دارد. پرتعداد بودن اپلیکیشن های اندروید بدین معناست که بسیاری از اپلیکیشن‌های مناسب و همه‌فن‌حریف به چشم کاربران نمی‌آیند. به همین خاطر با ارائه‌ی چنین فهرست‌هایی، می‌خواهیم کار کاربران را برای دستیابی به بهترین اپلیکیشن های اندروید در حوزه‌های مختلف راحت‌تر کنیم.

در رابطه با چنین فهرست‌هایی، موضوع سلیقه‌ی شخصی نقش مهمی را ایفا می‌کند ولی روی هم رفته، اپلیکیشن‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بسیار پرطرفدار هستند و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده‌اند. پس بدون اتلاف وقت، این فهرست را آغاز می‌کنیم.

۱. اپلیکیشن‌های ضروری

بهترین مرورگرها (جایگزین‌های کروم)

Brave / Dolphin / Firefox / Opera

اپلیکیشن های اندروید

اگرچه مرورگر کروم قابلیت‌های زیادی دارد اما اگر از استفاده از آن خسته شده‌اید، بهتر است به این موارد نگاهی بیندازید. مرورگر Brave تا حد زیادی تازه‌نفس است و از موتور کرومیوم و ویژگی‌های مفیدی بهره می‌برد. علاوه بر این، این مرورگر بسیار سبک است و از پس انجام کارهای اصلی برمی‌آید. از دیگر گزینه‌ها می‌توانیم به Dolphin، فایرفاکس و اپرا اشاره کنیم که هرکدام از آن‌ها قابلیت‌های شاخصی دارند. در زمینه‌ی قابلیت‌های اصلی مانند مدیریت تب‌ها، حالت ناشناس و حالت تاریک، تمام این موارد حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و از افزونه‌های مفیدی هم پشتیبانی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: ۵ مرورگر برتر برای گوشی موبایل

بهترین اپلیکیشن‌های هواشناسی

The Weather Channel / AccuWeather / Weather Underground

اپلیکیشن های اندروید

بله، با وجود اینکه در بین اپلیکیشن های اندروید هزاران اپلیکیشن هواشناسی وجود دارد، اما هیچ‌کدام از آن‌ها بی‌نقص نیستند. در حقیقت، هرکدام از این اپلیکیشن‌ها از لحاظ گرافیکی یا دقت اطلاعات از نقاط مثبتی بهره می‌برند. از بین این موارد، اپلیکیشن The Weather Channel از لحاظ پیش‌بینی باران بهترین عملکرد را دارد. AccuWeather هم از نظر پیش‌بینی دما عملکرد خوبی دارد اما از لحاظ پیش‌بینی باران از دقت کمتری نسبت به The Weather Channel بهره می‌برد. اگر هم در مناطق ساحلی و پربارش زندگی می‌کنید، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن DarkSky بیندازید.

Yahoo Weather / DarkSky

اپلیکیشن های اندروید

گزینه بعدی یعنی Weather Underground در بین اپلیکیشن های اندروید از لحاظ پیش‌بینی دما عملکرد قابل توجهی دارد و پیش‌بینی میزان بارش آن هم بالاتر از حد متوسط است. در نهایت، اپلیکیشن Yahoo Weather از بین موارد مذکور از رابط کاربری بسیار ساده و جذابی بهره می‌برد و پیش‌بینی‌های آن هم معمولاً دقت زیادی دارد.

اپلیکیشن‌های ایمیل

Microsoft Outlook / Blue Mail / Email by EasilyDo / Nine

اپلیکیشن های اندروید

برای بسیاری از کاربران اندروید، اپلیکیشن جیمیل در این زمینه حرف اول را می‌زند اما اگر به هر دلیلی از آن رضایت ندارید، گزینه‌های جایگزین بسیار خوبی وجود دارد. بهترین رقیب جیمیل، اپلیکیشن Outlook است که هم از قابلیت‌های جذاب و هم از رابط کاربری خیلی خوبی بهره می‌برد. Blue Mail دست کاربر را برای سوئیچ سریع بین انواع ایمیل‌ها و اکانت‌های مختلف باز می‌گذارد. اگر هم به دنبال رابط کاربری بسیار ساده هستید، اپلیکیشن Email را می‌توانیم توصیه کنیم. در نهایت، برای افرادی که بسیار پرمشغله هستند، می‌توانیم اپلیکیشن ۱۰ دلاری Nine را توصیه کنیم که از قابلیت‌های پیشرفته زیادی بهره می‌برد.

اپلیکیشن‌های تقویم

Google Calendar / DigiCal

اپلیکیشن های اندروید

بیشتر کاربران اندروید از سرویس فوق‌العاده Google Calendar استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن از ویژگی‌های جذاب زیادی بهره می‌برد و پاسخگوی بیشتر نیازهای کاربران است. از این مهم‌تر، این سرویس کاملاً رایگان است و از پلتفرم‌های مختلف می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگرچه DigiCal مانند Google Calendar از ویژگی‌های متعددی بهره نمی‌برد ولی در عوض قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد. البته برای نسخه‌ی حرفه‌ای آن باید ۵ دلار بپردازید.

اپلیکیشن‌های زنگ هشدار (آلارم)

Timely / AlarmMon

اپلیکیشن های اندروید

مشخصه‌ای مانند زنگ هشدار در نگاه اول آن‌قدر ساده است که به نظر نمی‌رسد بتوان آن را بهبود بخشید. اما در بین اپلیکیشن های اندروید ، اپلیکیشن Timely موفق به انجام این کار شده است. این اپلیکیشن ابتدا زنگ هشدار را به آرامی پخش می‌کند و سپس به تدریج صدای آن را افزایش می‌دهد. در ضمن می‌توانید آلارم‌های تعیین شده را در گجت‌های مختلف با یکدیگر سینک کنید. اپلیکیشن AlarmMon رویکرد متفاوتی را اتخاذ کرده است. بعد از به صدا درآمدن زنگ هشدار این اپلیکیشن، زمانی می‌توانید از دست آن خلاص شوید که بازی کوتاهی را به سرانجام برسانید. و بله، چنین قابلیت تعدادی از کاربران را عصبانی می‌کند ولی تعداد زیادی هم به طرفدار پروپاقرص آن بدل شده‌اند.

اپلیکیشن‌های کیبورد

Gboard / SwiftKey

اپلیکیشن های اندروید

تمام کاربران اندروید با اپلیکیشن Gboard آشنایی دارند و گزینه‌ی اول بسیاری از این کاربران محسوب می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که به‌عنوان کیبورد انجام وظیفه می‌کنند، اپلیکیشن سوایپ‌محور SwiftKey هم طرفداران زیادی دارد. این اپلیکیشن از قابلیت‌های شخصی‌سازی و تم‌های زیادی پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه برای بسیاری از زبان‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Gboard

بهترین اپلیکیشن یادداشت‌برداری

Google Keep

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن یادداشت‌برداری Google Keep بسیار ساده، سریع و واجد ویژگی‌های جذابی است. برای بسیاری از کاربران، این اپلیکیشن گزینه‌ی بهتری نسبت به اپلیکیشن سنگین و شلوغ Evernote محسوب می‌شود. به همین خاطر برای این موضوع در بین اپلیکیشن های اندروید به راحتی می‌توان Google Keep را توصیه کرد. برای دسترسی راحت‌تر به یادداشت‌های مختلف، با بهره‌گیری از رنگ‌ها می‌توانید آن‌ها را کدگذاری کنید و حتی از تگ‌های مختلف هم می‌توانید بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی و بررسی اپلیکیشن Google Keep

بهترین اپلیکیشن نقشه

Google Maps

اپلیکیشن های اندروید

گوگل مپس بدون هیچ شک و شبهه‌ای بهترین اپلیکیشن موجود برای نقشه محسوب می‌شود. علاوه بر دقت زیاد نقشه‌های این سرویس که در سرتاسر دنیا می‌توان از آن استفاده کرد، برای انواع و اقسام مسیریابی‌ها هم می‌توان روی توانایی‌های آن حساب کرد.

اپلیکیشن‌های فیلتر نور آبی

Twilight / Blue Light Filter

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Twilight دمای رنگ نمایشگر را تغییر می‌دهد و روشنایی آن را پایین می‌آورد. چنین کاری در هنگام تماشای فیلم یا تصاویر اصلاً خوب نیست ولی برای مطالعات شبانه بسیار مثمر ثمر واقع می‌شود. دلیل آن هم بسیار ساده است، نور آبی نمایشگر بر مغز تأثیر می‌گذارد و منجر به بی‌خوابی می‌شود. در بین اپلیکیشن های اندروید که چنین کاری را انجام می‌دهند می‌توانیم به Blue Light Filter هم اشاره کنیم که از رابط کاربری جذابی بهره می‌برد و قابلیت‌های شخصی‌سازی زیادی دارد.

۲. اپلیکیشن‌های شخصی‌سازی

بهترین لانچر اندروید

Nova Launcher

اپلیکیشن های اندروید

تعداد زیادی لانچر برای سیستم‌عامل اندروید وجود دارد اما طی سال‌های گذشته در بسیاری از فهرست‌ها، Nova Launcher به‌عنوان بهترین گزینه موجود در نظر گرفته شده است. این لانچر در انواع گوشی‌ها (به‌خصوص آن‌هایی که توان زیادی ندارند) به‌خوبی و روانی اجرا می‌شود. نسخه‌ی رایگان آن قابلیت‌های زیادی دارد ولی توصیه می‌کنیم از نسخه پولی آن استفاده کنید که قابلیت‌های جذاب زیادی را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Nova Launcher

گزینه‌های جایگزین

Microsoft Launcher | Google Now | Apex Launcher

اپلیکیشن های اندروید

در بین اپلیکیشن های اندروید که به‌عنوان لانچر انجام وظیفه می‌کنند، سه گزینه جایگزین برای Nova Launcher انتخاب کرده‌ایم. یکی از آن‌ها مایکروسافت لانچر است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و با ضربه بر یک دکمه، می‌توانید پس‌زمینه گجت که از بین تصاویر برگزیده سایت Bing انتخاب می‌شود، تغییر دهید. در بخشی از آن می‌توانید انواع و اقسام ویجت‌ها را تعبیه کنید و به‌راحتی از آن‌ها استفاده کنید. همچنین با سوایپ به بالا، می‌توانید منویی مشابه کنترل سنتر آیفون را اجرا کنید.

اگر می‌خواهید ظاهر مشابه اندروید خالص را داشته باشید بهتر است از لانچر Google Now استفاده کنید. در جدیدترین نسخه آن، می‌توانید اندازه آیکون‌ها را عادی‌سازی کنید تا از این لحاظ با یکدیگر تفاوت محسوسی نداشته باشند. همچنین با بهره‌گیری از این لانچر می‌توانید از گوشی خود در حالت افقی استفاده کنید. در نهایت باید به Apex اشاره کنیم که مدت‌هاست به‌عنوان گزینه‌ی جایگزین Nova مطرح می‌شود و مانند آن از امکانات شخصی‌سازی زیادی بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید: بررسی و مقایسه‌ی بهترین لانچرهای اندروید

اپلیکیشن‌های آیکون پک

Pixel Icon Pack / Belle UI / Delta / PolyconImmaterialis / Simpax

اپلیکیشن های اندروید

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب این سیستم‌عامل این است که با بهره‌گیری از اپلیکیشن های اندروید می‌توان شکل و شمایل آیکون‌ها را تغییر داد. اگر از کاستوم لانچرها استفاده می‌کنید، می‌توانید برای تغییر آیکون‌ها از طریق پلی استور آیکون‌پک‌های موردنظر خود را دانلود کنید که معمولاً بسیاری از آن‌ها رایگان هستند. در این بین به‌عنوان مثال آیکون پک Pixel آیکون‌های اندروید نوقا را ارائه می‌دهد و به غیر از آن سه گزینه‌ی دیگر هم مطرح کرده‌ایم. البته همانطور که گفتیم در این زمینه تنوع بسیار زیادی وجود دارد و بهتر است خودتان در پلی استور آن‌ها را بررسی کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های تغییر پس‌زمینه

Wallpapers by Google / Muzei / Wallp

اپلیکیشن های اندروید

متأسفانه گوشی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض در زمینه‌ی تصاویر پس‌زمینه حق انتخاب زیادی را به کاربر ارائه نمی‌دهند. خوشبختانه در بین اپلیکیشن های اندروید اپلیکیشن‌های خوبی در این زمینه وجود دارد. یکی از آن‌ها اپلیکیشن Wallpapers از شرکت گوگل است که تصاویر جذابی را به‌صورت خودکار به‌عنوان پس‌زمینه انتخاب می‌کند و آن‌ها را تغییر می‌دهد. اپلیکیشن بعدی Muzei نام دارد که توسط یکی از مهندسان گوگل توسعه یافته است. یکی از قابلیت‌های آن، مات کردن تصویر پس‌زمینه است که برای مشاهده‌ی آیکون اپلیکیشن‌ها با مشکل مواجه نشوید. در نهایت باید به Wallp اشاره کنیم که تصاویر پس‌زمینه پیش‌فرض انواع و اقسام گوشی‌ها را در یک جا جمع کرده است.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Muzei

3. عکس و ویدیو

گالری عکس

Google Photos / QuickPic

ویرایش عکس

Snapseed / VSCO / Prisma / Facetune / Hypocam

اسکن

PhotoScan / CamScanner

اپلیکیشن های اندروید

گوگل فوتوز انقلاب کوچکی در زمینه‌ی ذخیره‌سازی و اشتراک تصاویر به ارمغان آورد؛ در این سرویس ظرفیت نامحدودی برای عکس‌هایی که از حداکثر رزولوشن ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند، ارائه می‌شود و می‌توان کیفیت عکس‌های باکیفیت‌تر را هم کاهش داد. همچنین با توجه به اینکه این سرویس در پلتفرم‌های مختلفی ارائه می‌شود، کار کاربران برای اشتراک‌گذاری تصاویر موردنظرشان بسیار ساده‌تر شده است. همچنین در این سرویس عکس‌های مختلف با توجه به شاخص‌های متنوع، به‌خوبی دسته‌بندی می‌شوند. در زمینه‌ی ساده‌سازی سازماندهی عکس‌ها، می‌توانیم اپلیکیشن QuickPic را توصیه کنیم. این اپلیکیشن سبک از رابط کاربری ساده‌ای بهره می‌برد و با استفاده از آن به‌سادگی می‌توانید عکس‌های خود را مرتب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع اپلیکیشن Snapseed

اپلیکیشن Snapseed که چند سال قبل توسط گوگل خریداری شد، از بین اپلیکیشن های اندروید در زمینه‌ی ویرایش عکس از امکانات قابل توجهی بهره می‌برد. اول از هر چیزی باید به رابط کاربری ساده و جذاب آن اشاره کنیم و در ضمن نباید انواع و اقسام ابزارهای هیجان‌انگیز موجود در آن را از قلم بیندازیم. این اپلیکیشن کاملاً رایگان است، هیچ تبلیغی در آن وجود ندارد و همواره در بین بهترین اپلیکیشن های اندروید در زمینه‌ی ویرایش عکس، نام آن دیده می‌شود. اپلیکیشن VSCO Cam به داشتن فیلترهای جذاب شهرت دارد. اگرچه این اپلیکیشن هم از ابزارهای خوبی برای ویرایش عکس بهره می‌برد، ولی بسیاری از کاربران برای کلکسیون فیلترهای جذاب که بسیاری از آن‌ها پولی هستند، از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش حرفه‌ای اپلیکیشن VSCO

یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید برای اسکن مدارک، اپلیکیشن CamScanner است که به خوبی و سادگی چنین کاری را انجام می‌دهد. با استفاده از این اپلیکیشن، به‌راحتی می‌توانید اسکن مدارک موردنظر خود را به PDF تبدیل کنید.

بهترین اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو

Quik / Magisto

اپلیکیشن های اندروید

شرکت GoPro با ارائه اپلیکیشن Quick وارد عرصه‌ی نرم‌افزار شد و در این زمینه توانست توجهات زیادی را جلب کند. این اپلیکیشن با بهره‌گیری از تصاویر و ویدیوهای موردنظر کاربر، به‌سادگی و به زیبایی می‌تواند ویدیوهای کوتاه و بلندی را خلق کند. در همین زمینه می‌توانیم به اپلیکیشن Magisto هم اشاره کنیم که از لحاظ کنترل موسیقی و افکت‌های متنوع حرف زیادی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به اپلیکیشن Quick

بهترین ویدیو پلیر

VLC / MX Player

اپلیکیشن های اندروید

در بین کامپیوترهای دسکتاپ، نرم‌افزار VLC به پخش انواع و اقسام فرمت‌ها شهرت دارد و در گجت‌ها هم این اپلیکیشن بسیار پرطرفدار است. بعد از سال‌ها قرار داشتن در حالت بتا، حالا این اپلیکیشن دیگر از حالت آزمایشی بیرون آمده است. اپلیکیشن MX Player هم در بین اپلیکیشن های اندروید جایگاه مهمی دارد. رابط کاربری آن سوایپ‌محور است و به همین خاطر با گجت‌های لمسی به‌راحتی و سادگی می‌توان از آن و قابلیت‌های متنوعی که ارائه می‌دهد، استفاده کرد.

۴. موسیقی

استریم موسیقی

Spotify

اپلیکیشن های اندروید

اسپاتیفای نیازی به معرفی ندارد. با پرداخت اشتراک ماهانه، کاربران می‌توانند به بیش از ۲۰ میلیون آهنگ از سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند. در ضمن می‌توان از نسخه‌ی رایگان آن هم استفاده کرد که البته به غیر از تبلیغات، محدودیت‌هایی هم دارد.

اپلیکیشن برش آهنگ

Lexis Audio Editor

اپلیکیشن های اندروید

گاهی اوقات به دلایل مختلف، می‌خواهیم فقط بخشی از آهنگ موردنظر خود را انتخاب کنیم. در بین اپلیکیشن های اندروید فعال در این زمینه، اپلیکیشن Lexis Audio Editor رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توانید تکه‌ای از آهنگ موردنظر خود را انتخاب و آن را ذخیره کنید.

اپلیکیشن برای دی‌جی‌ها

djay2

لوپ کردن

Nanoloop

اپلیکیشن‌های بسیار حرفه‌ای موسیقی

Caustic 3 / FL Studio Mobile

اپلیکیشن های اندروید

اگر دی‌جی هستید، به احتمال زیاد از دستگاه‌های حرفه‌ای بهره می‌برید ولی اگر به هر دلیلی ناچار به استفاده از گوشی اندرویدی خود شده‌اید، تا حدی می‌توانید روی اپلیکیشن Djay2 حساب کنید. این اپلیکیشن بر روی گوشی‌های جدید به‌خوبی جواب می‌دهد و از قابلیت‌های متنوعی هم بهره می‌برد. اگر هم علاقه‌ی زیادی به ساخت بیت دارید، Nanoloop در این زمینه یکی از بهترین اپلیکیشن های اندروید است. غیر از ابزارهای مختلف، این اپلیکیشن از سمپل‌های خوبی هم بهره می‌برد و استفاده از آن بسیار آسان است.

در نهایت اگر از حرفه‌ای‌های موسیقی هستید، بهتر است نگاهی به اپلیکیشن‌های Caustic و FL Studio Mobile بیندازید. این اپلیکیشن‌های قدرتمند از ابزارهای حرفه‌ای زیادی بهره می‌برند و برای بهره‌گیری از آن‌ها بهتر است از یک تبلت قدرتمند استفاده کنید.

۵. ابزارهای امنیتی و بهره‌وری

مدیریت باتری

AccuBattery / Greenify

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن AccuBattery میزان مصرف انرژی اپلیکیشن های اندروید را با دقت زیادی نشان می‌دهد. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده‌ای دارد و نسخه رایگان و پولی آن وجود دارد. یک اپلیکیشن دیگر در زمینه‌ی مدیریت باتری Greenify نام دارد که جلوی مصرف بی‌رویه انرژی دیگر اپلیکیشن‌ها را می‌گیرد.

بهترین اپلیکیشن‌های آنتی‌ویروس

BitDefender / Norton / Avast

اپلیکیشن های اندروید

همین ابتدای امر باید بگوییم که اگر اهل استفاده از اپلیکیشن‌ها و فایل‌های مشکوک نیستید، هیچ نیازی به بهره‌گیری از آنتی‌ویروس اندروید ندارید. با این حال، اگر در این زمینه تا حد زیادی نگران هستید، می‌توانید به این گزینه‌ها نگاهی بیندازید. بیشتر خدمات Bitdefender رایگان نیست ولی از قابلیت‌های زیادی بهره می‌برد. Norton هم یک اپلیکیشن رایگان است که برای خدمات پیشرفته آن باید مبلغی را بپردازید و در نهایت Avast هم در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

سرویس ذخیره‌سازی ابری

Google Drive / Dropbox

اپلیکیشن های اندروید

سرویس گوگل درایو تا حد زیادی با پلتفرم اندروید یکپارچه شده و به همین خاطر گزینه‌ی ایدئالی محسوب می‌شود. نسخه‌ی رایگان این سرویس، ۱۵ گیگابایت فضا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با پرداخت ماهانه ۲ دلار می‌توانید از ۱۰۰ گیگابایت و با پرداخت ماهانه ۱۰ دلار هم می‌توانید از ۱ ترابایت فضای ابری بهره ببرید. یک گزینه‌ی دیگر هم دراپ‌باکس است که برای فضای ۱ ترابایتی آن باید سالانه ۱۰۰ دلار بپردازید.

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی اپلیکیشن Dropbox

اپلیکیشن‌های مدیریت فایل

Files GoAsus File Manager / File Explorer / Astro File Manager

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن Files Go گوگل در زمینه‌ی مدیریت فایل‌ها از عملکرد قابل توجهی بهره می‌برد. رابط کاربری آن بسیار ساده است و با استفاده از آن به‌راحتی می‌توان فایل‌های سنگین را بین دو گجت جابجا کرد. در ضمن برای سبک کردن حافظه داخلی هم امکانات خوبی را ارائه می‌دهد.

از دیگر اپلیکیشن‌های اندروید می‌توانیم به Asus File Manager اشاره کنیم که رایگان است و از قابلیت‌های متنوعی بهره می‌برد. دیگر گزینه‌ها هم File Explorer و Astro است که با وجود تفاوت‌های اندک، در این زمینه عملکرد خیلی خوبی دارند.

انتقال بی‌سیم فایل از گوشی به کامپیوتر دسکتاپ

AirMore / AirDroid

اپلیکیشن های اندروید

تا مدتی قبل، برای چنین موضوعی بیشتر کارشناسان اپلیکیشن AirDroid را پیشنهاد می‌دادند اما اخیراً معلوم شده که امنیت آن پایین‌تر از حد انتظار بوده است. اگرچه به‌روزرسانی‌هایی برای اصلاح این ضعف ارائه شده، ولی باید بگوییم که حالا انتخاب اول ما AirMore است که در این زمینه عملکرد قابل توجهی دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.

مدیریت رمز عبور

Last Pass / ۱Password

اپلیکیشن های اندروید

اپلیکیشن LastPass رمز عبور و اطلاعات شخصی شما را در جایی ایمن نگاه می‌دارد. از جمله قابلیت‌های آن، می‌توانیم به امکان پر کردن خودکار رمز عبور اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها و ایجاد رمز عبورهای بسیار ایمن اشاره کنیم. برای دسترسی به این رمز عبورها، تنها کافی است رمز عبور اصلی مربوط به این اپلیکیشن را به خاطر بسپارید. یک گزینه‌ی دیگر هم ۱Password است که تا حد زیادی همانند LastPass عمل می‌کند. با بهره‌گیری از این اپلیکیشن های اندروید می‌توانید از رمز عبورهای بسیار پیچیده که به این راحتی‌ها قابل حدس زدن و شکسته شدن نیستند، استفاده کنید.

اپلیکیشن برای دانلود از تورنت

Flud

اپلیکیشن های اندروید

اگر به هر دلیلی اهل استفاده از تورنت هستید، استفاده از اپلیکیشن Flud را توصیه می‌کنیم. این اپلیکیشن ظاهر ساده و جذابی دارد و در زمینه‌ی آپلود و دانلود هم محدودیتی ندارد. در ضمن می‌توانید فایل‌های موردنظر خود که در فایل تورنت وجود دارند انتخاب کنید و حتی می‌توانید برای دانلود فایل‌ها و پوشه‌ها اولویت تعیین کنید.