قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

هدایای تبلیغاتی

قبل از اینکه بگویم مزایای ارسال هدیۀ تبلیغاتی چیست، باید تعریف مختصری از هدیۀ تبلیغاتی را برای شما بیاورم و بعد به سوژه اصلی بپردازم. هدیۀ تبلیغاتی در ریشه-بن-بیخ به محصولی گفته می‌شود که ازطرف صاحبان کسب‌و‌کار برای مشتریان، شرکای تجاری، رفقا و… به‌عنوان هدیه، با اهداف مختلفی مثل معرفی، تبلیغ کسب‌و‌کار یا…، به‌خصوص در تقسیم بازاریابی کسب‌و‌کارها بهره‌گیری می‌شود. ارسال هدیه تبلیغاتی در بین کسب‌و‌کارهای B2B زیاد رایج است. هدیۀ تبلیغاتی می‌تواند محصولی از خویش آن کسب‌و‌کار باشد یا از شرکت‌های ارائه‌دهندۀ خدمات، تهیه و ارسال شود. به‌کارگیری خلاقیت در طراحی هدیۀ تبلیغاتی و مرتبط‌بودن آن با چارچوب کسب‌و‌کار ارسال‌کننده یا دریافت‌کننده، اهمیت کثرت دارد و لزوماً نمونۀ فرآورده خویش کسب‌و‌کار، بهترین هدیۀ تبلیغاتی نخواهد بود. هدیه‌گیرندگانی که مشابه من باشند، وقتی هدیه‌ای از محصولات خویش کسب‌و‌کارها را دریافت می‌کنند، این دانستن را دارند که این هدیه ارزش کمتری از میزان راستین خویش دارد؛ چون برای آن کسب‌و‌کار ارزان‌تر از بها راستین تمام شده است.

بر همین اساس، کسب‌و‌کارها نام برند و لوگوی خود را در هدیۀ تبلیغاتی‌شان به شکل‌های مختلفی همانند کارت ویزیت، کارت‌پستال و… قرار می‌دهند. لزوماً هم پیمان نیست نام برند، لوگو و شعارشان را به‌صورت خیلی کبیر روی فرآورده چاپ کنند؛ چون فکر می‌کنم بقیۀ آدم‌هایی که قرار است هدیه را دریافت کنند هم مشابه من، علاقه‌ای به به کارگیری یک محصول با اسم برند، لوگو و شعار کبیر کسب‌و‌کاری دیگر روی آن ندارند. از نظر منِ هدیه‌گیرنده، بهترین هدیۀ تبلیغاتی هدیه‌ای است که بیشتر و بهتر دیده شود؛ بعد بهتر است هدیه باتوجه‌به شناخت فرد هدیه‌گیرنده گزینش و ارسال شود. همچنین سعی کنید هدیه‌ای کاربردی ارسال کنید. ابعاد هدیه یا گران‌بودن هدیۀ تبلیغاتی نمی‌تواند انگیزه بر کاربردی‌بودن آن هدیه باشد.

یادتان باشد که در حسابداری ذهنی (Mental accounting) ما آدم‌ها، پاداش‌های نقدی و مالی در سرفصل ذهنی درآمدهاذخیره می‌شود و به‌عنوان هدیه ثبت نخواهد شد. به همین علت است که هدیه به‌سادگی نمی‌تواند جای اجرت مالی را بگیرد و متقابلاً چشمداشت می‌رود که پاداش مالی هم نتواند جایگزین هدیه شود. بعد توان هدیۀ تبلیغاتی را برای کسب‌و‌کارتان اصلاً دست‌کم نگیرید!

مزایای ارسال هدیۀ تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی می‌توانند در نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و… به مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… اهدا شوند و هر کدامشان هم باتوجه‌به موقعیت مکانی و گونه هدیه، منظور خاصی داشته باشند. اما در ادامۀ این نوشتار مشخصاً قرار است دربارۀ شش مزیت اصلی ارسال هدیۀ تبلیغاتی که معمولاً مدیران بخش بازاریابی کسب‌و‌کارها، با اهداف مختلفی تصمیم به ارسال آن برای مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… خود می‌گیرند، گفتگو کنم.

معرفی محصول جدید
معمولاً کسب‌و‌کارها وقتی برای اولین‌بار محصولی تازه‌ یا نسخه‌ای جدید از محصول قدیمی‌شان روانۀ بازار می‌کنند، نمونه‌هایی از فرآورده را به شکل مجانی در قالب هدیۀ تبلیغاتی در برگزیدن مشتریان، شرکای تجاری، دوستان و… خود قرار می‌دهند؛ چون قبل خودشان اندیشه می‌کنند که هدیه‌گیرندگان برای یک بار هم که شده آن فرآورده را امتحان می‌کنند و اگر خوششان بیاید، خرید را تکرار کرده و از راه بازاریابی دهان‌به‌دهان، به دوستانشان شناسایی می‌کنند.
‌تحقیقاتی در دانشگاه Southern Methodist اثر می‌دهد افرادی که هدیۀ تبلیغاتی اخذ می‌کنند، به استفاده از خدمات و محصولات کسب‌و‌کاری که از آن هدیه اخذ کرده‌اند، گرایش بیشتری اثر می‌دهند.
پروموت‌کردن مقرون‌به‌صرفه
هدیۀ تبلیغاتی‌ای که برای ارسال مدنظر دارید، اگر در نگاه اول حس هیجان را در هدیه گیرنده ایجاد کند و او را راز ذوق آورد می‌تواند فرد هدیه‌گیرنده را وا دارد که عکس هدیۀ شما را در شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعال است منتشر کند و با این کار او، بقیۀ افرادی که او را پیگیری می‌کنند نیز از هستی کسب‌و‌کار شما مطلع شوند. این پیشه مایه می‌شود که حول‌و‌حوش محصول شما هیجان ایجاد شود و جریانی تبلیغاتی صورت بگیرد؛ درنتیجه حس کنجکاوی سایر کسان نیز پرکار شود و آن‌ها هم پیگیر کسب‌و‌کار شما شوند.
تحقیقاتی در دانشگاهBaylor پرتو می‌دهد که افراد اخ دارند طوری رفتار کنند که از کسب‌و‌کارها هدیۀ تبلیغاتی دریافت کنند. این دریافت هدیه انگیزۀ زیادی را در آن‌ها برپایی می‌کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.