قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

خدمات اومنی چنل چیست

اومنی چنل لغتی است که در مدل تجاری B2C (تجارت بین کسب‌وکار و مصرف کننده) کاربرد دارد و تجربه‌ی یکنواخت مشتری از خرید را توصیف می‌کند. به این صورت که تجربه‌ی خرید مشتری از یک کانال به کانال دیگر منتقل شده و هیچ کاستی در مدیریت، پشتیبانی و نتیجه‌ی خرید مشاهده نشود.

به‌عنوان مثال تصور کنید مشتری کالایی را از طریق موبایل در وب‌سایت برند مشاهده کرده و پس از ثبت سفارش برای خرید حضوری به فروشگاه مراجعه می‌کند. این یعنی وب‌سایت شرکت نسخه‌ی موبایل دارد و اطلاعات کامل محصول مانند قیمت و موجودیت کالا را درج کرده است. سپس زمانی که مشتری به صورت فیزیکی به فروشگاه مراجعه می‌کند یعنی کانال ارتباطی از حالت آنلاین به آفلاین تغییر کرده است. همچنین درخواست مشتری به فروشنده رسیده است و نیازی به تکرار آن نیست. درنهایت مشتری خرید خود را دریافت می‌کند و از فروشگاه خارج می‌شود یعنی موجودیت محصول به درستی در وب‌سایت شرکت درج شده و سفارش مشتری به فروشنده منتقل شده است. در این مثال تمام کانال‌های ارتباطی با هم هماهنگی داشته‌اند و تجربه‌ی خوبی از خرید را در ذهن مشتری ماندگار کرده‌اند.

در ارتباط کسب‌وکارها با مشتری سلسله مراتبی وجود دارد که در ادامه بیشتر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

omnichannel

۱- مولتی چنل (Multichannel): همان‌طور که می‌دانید ابزارهای الکترونیک مانند موبایل، رایانه و تبلت پیشرفت زیادی داشته‌اند و اغلب کسب‌وکارهای امروزی از این کانال‌ها برای ارتباط با مشتریان استفاده می‌کنند. مردم نیز انتظار دارند تمام کسب‌وکارها از طریق ایمیل با مشتری ارتباط برقرار کنند یا از طریق شبکه‌های اجتماعی به سوال‌هایشان جواب دهند. یا به‌عنوان مثال بارها برایمان پیش آمده که شکایتی را از طریق وب‌سایت مطرح می‌کنیم و چند روز بعد از طرف تیم پشتیبانی برای رفع مشکل تماس گرفته می‌شود.

درواقع تکنولوژی امروزی ارتباط بین کانال‌های مختلف را امکان‌پذیر کرده است به طوری که تیم پشتیبانی با مشاهده‌ی سابقه‌ی مشتری، از طریق ایمیل به شکایت او پاسخ می‌دهد. البته گاهی اوقات این‌طور نیست و با اینکه موضوعی را از طریق ربات چت مطرح کرده‌ایم مجبور می‌شویم در تماس تلفنی دوباره همه چیز را تکرار کنیم. درواقع در مولتی چنل، مشتری در هر درگاه اینترنتی هویت مستقل و جداگانه‌ای دارد یعنی اطلاعاتش به سایر درگاه‌ها منتقل نمی‌شود. اما کراس چنل به این مشکل رسیدگی کرده است.

۲- کراس چنل (Cross channel): این شیوه یک مرحله از مولتی چنل بالاتر است و مشتری هویت یکسانی در تمام درگاه‌های ارتباطی دارد. به‌عنوان مثال زمانی که مشتری از طریق ربات چت شکایت خود را مطرح می‌کند و پشتیبانی با او تماس می‌گیرد، نیازی به تعریف دوباره‌ی مشکل نیست. به عبارتی کراس چنل یعنی اطلاعات مشتری به تمام کانال‌های ارتباطی منتقل می‌شود. حتی اگر در هر مرحله یک نفر به مشکل رسیدگی کند، باز هم اطلاعات به طور کامل منتقل می‌شوند و نیازی به تعریف دوباره‌ی مسئله از طرف مشتری نیست. البته ناگفته نماند در این روش هر درگاه هویت مستقل دارد. به نظر می‌رسد این روش تمام مشکلات را حل کرده باشد اما اومنی چنل راه حل بهتری دارد.

۳- اومنی چنل (Omnichannel): در اومنی چنل مشتری فارغ از کانال ارتباطی در مرکز توجه قرار می‌گیرد. این یعنی سفر مشتری نباید تکرار شود یا به عقب پیشروی کند بلکه باید حرکت روبه جلو داشته باشد. پاسخ مشتری باید در لحظه داده شود یعنی سابقه‌ی خرید او باید به طور کامل در سیستم ذخیره شده باشد. هر تعامل با کاربر باید او را یک قدم در مسیر جلوتر ببرد. به‌عنوان مثال اگر با مسئول پشتیبانی چت می‌کند باید بتواند  گفتگو را از طریق اس‌ام‌اس ادامه دهد یا روند کار را از طریق تلفن پیگیری کند. درنهایت کد رهگیری یا هر مدرک دیگری از طریق ایمیل برایش ارسال می‌شود.

در این روش مهم نیست مشتری سوالی را از طریق ایمیل مطرح می‌کند یا نیاز به پشتیبانی دارد، هر درخواست ارتباط از طرف کاربر باید با بررسی سابقه‌ی گذشته‌ی او انجام شود. درنتیجه استفاده از این روش نیازمند تغییرات اساسی در نحوه‌ی کارکرد سازمان و سرویس‌دهی آن‌ها است.

omnichannel

اومنی چنل از دیدگاه تیم خدمات: در گذشته هرکدام از کارمندان بخش پشتیبانی برای کار در یک کانال ارتباطی خاص آموزش می‌دیدند. به‌عنوان مثال برخی به تلفن‌ها پاسخ می‌دادند، برخی ایمیل‌ها را چک می‌کردند و هیچ ارتباطی میان آن‌ها وجود نداشت. اما امروزه باید از روش ترکیبی استفاده شود. یعنی برندی که بخواهد سرعت و کارآمدی خود را بالا ببرد باید طرز تفکر قدیمی خود را عوض کرده و اومنی چنل واقعی را به مشتری‌ها عرضه کند.

اگر شما هم قصد دارید وفاداری مشتری را از طریق ایجاد تجربه‌ی خوب بالا ببرید یا میزان خرید را افزایش دهید باید ارسال تیکت و پشتیبانی به روش‌های قدیمی را فراموش کرده و تغییرات اساسی در سیستم پشتیبانی اعمال کنید. کارمندان تیم پشتیبانی نباید تنها برای دادن پاسخ‌های از پیش تعیین شده آموزش ببینند. این افراد مسئول برقراری ارتباط با مشتری هستند و باید تمامی اطلاعات گذشته‌ی کاربر را در اختیار داشته باشند. یعنی از زمانی که کاربر وارد وب‌سایت می‌شود تا زمانی که خرید صورت می‌گیرد همه‌ی اطلاعات باید ذخیره شود و در صورت نیاز بازیابی شود. درنتیجه کارمندان باید به نوعی مشتری‌ها را دنبال کنند.

البته کسب‌وکارهای زیادی هنوز به مراکز تماس وابسته هستند و استفاده از این امکانات جدید را رد می‌کنند. کارمندان این شرکت‌ها نهایتا از یک یا دو کانال ارتباطی می‌توانند استفاده کنند. درنتیجه برای استفاده از شیوه‌ی اومنی چنل علاوه بر تغییرات اساسی در زیرساخت‌ها باید نحوه‌ی انجام کار جدید را به کارمندان توضیح دهند.


omnichannel

مثال‌هایی از پیاده‌سازی اومنی چنل در کسب‌وکار

دیزنی

شرکت دیزنی یکی از شرکت‌هایی است که با استفاده از مفهوم اومنی چنل ارتباط خوبی با مشتری‌ها برقرار می‌کند. این شرکت براساس داستان‌های تخیلی و خلاقانه ساخته شده و تعجبی ندارد که در دنیای واقعی نیز از راه‌های خلاقانه‌ای برای بازاریابی اومنی چنل استفاده کند. شرکت دیزنی توجه ویژه‌ای به جزئیات دارد و دسترسی به تمام قسمت‌های وب‌سایت را از طریق موبایل نیز امکان‌پذیر کرده است. کاربر بعد از ثبت درخواست بازدید می‌تواند برای هر دقیقه از سفر از طریق اپلیکیشن برنامه‌ریزی کند. بازدیدکنندگان می‌توانند داخل پارک از طریق اپلیکیشن، محل تمام مناطق دیدنی و مدت زمانی که باید در صف بایستند را دنبال کنند. کاربران همچنین از طریق اپلیکیشن اتاق‌های خود را تحویل می‌گیرند و تمام خریدهایی که انجام داده‌اند را به سرویس اتاق اضافه می‌کنند. تمام کانال‌های ارتباطی دیزنی به هم متصل هستند و تجربه‌ی خوبی را برای کاربر فراهم می‌کنند.

استارباکس

استارباکس یکی دیگر از برندهایی است که به خوبی از مفهوم اومنی چنل استفاده کرده است. استارباکس در اکثر شهرهای دنیا شعبه دارد و تجربه‌ی خوبی را برای مشتری‌های خود فراهم می‌کند. هر زمان کاربر حساب خود را از طریق کارت بانکی یا موبایل پرداخت می‌کند امتیاز خریدی که داشته به حساب کاربری‌اش اضافه می‌شود. اپلیکیشن استارباکس همچنین نزدیک‌ترین شعبه را به کاربر معرفی می‌کند و با دریافت سفارش کاربر تا زمان رسیدن او قهوه‌ی مورد نظرش را آماده می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند لیست قهوه‌ی جدید را در منو مشاهده کرده و از آهنگی که در هر شعبه پخش می‌شود مطلع شوند. مطمئنا هر کاربری بعد از تجربه‌ی چنین امکاناتی به مشتری دائم برندتبدیل می‌شود.

اشتباه مشترک تمام برندها در بازاریابی محتوا

همه‌ی بازاریابان می‌دانند استراتژی محتوا تا چه اندازه در موفقیت بازاریابی نقش دارد. حتی می‌توان گفت تفاوت میان شناخته شدن و نشدن برند به محتوا بستگی دارد. به همین دلیل ۸۶ درصد بازاریابان B2C (تجارت بین کسب‌وکار و مصرف کننده) و ۹۱ درصد بازاریابان B2B (تجارت بین دو کسب‌وکار) از محتوا برای درگیر کردن مخاطبان استفاده می‌کنند. با وجود اینکه بازاریابی محتوا به شکلی گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما یک مشکل مشترک میان تمام مصرف‌کنندگان آن وجود دارد. مشکل این است که کسب‌وکارها به طور دائم محتوا تولید نمی‌کنند. اغلب زمانی سراغ تولید محتوا می‌روند که بخواهند برای کمپین یا رویداد خاصی تبلیغ کنند. البته استفاده از محتوا در چنین مواردی درست است اما اگر مستمر باشد ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار کرده و نتایج بهتری دارد.   

محتوا، استراتژی نیست که با یک یا دو بار استفاده جواب دهد. بسیاری از بازاریابان برای ماندگاری نام برند از محتوا استفاده می‌کنند. این افراد باید بدانند رمز موفقیت در تولید محتوای پیوسته است.

mistake

چرا پیوستگی در بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

یکی از ویژگی‌های محتوای ارزشمند این است که طبق آخرین اخبار نوشته شده و به روز باشد. محتوای قدیمی هیچ ارزشی ندارد و هیچ مخاطبی را جذب نمی‌کند. شناسایی نیاز، تولید محتوای با ارزش برای رفع آن و اشتراک‌گذاری در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی از مراحل بازاریابی محتوا هستند. از آنجایی که هر روز موضوعات جدیدی نیاز به رسیدگی دارند درنتیجه تولید محتوا نیز باید پیوسته باشد. بازاریابان مانند موسیقیدانان هستند. شخصی که آهنگ پرطرفداری را می‌سازد نامش سر زبان‌ها می‌افتد و تا مدت‌ها با همان یک آهنگ شناخته می‌شود. اما هنرمندی که به طور دائم قطعات موسیقی زیبا درست می‌کند به مرور زمان معروف‌تر می‌شود و طرفداران سبک خودش را جذب می‌کند. تأثیر محتوای پیوسته نیز برای برندها به همین صورت است.

mistake

چگونه استراتژی تولید محتوای پیوسته داشته باشیم؟

هیچ برندی دوست ندارد نامش تنها یک بار سر زبان‌ها بیفتد. تولید محتوای ارزشمند در زمینه‌ی کاری مورد نظر یعنی به مخاطبان خود اهمیت می‌دهید. سه روش زیر به پیاده‌سازی استراتژی تولید محتوای پیوسته کمک می‌کنند.

۱- صدای خود را پیدا کنید

یکی از ویژگی‌های خوب محتوا این است که هر برندی می‌تواند در مورد هر موضوعی مقاله بنویسد. تنها موضوعی که اهمیت دارد این است که سبک نوشتن مقاله باید در تمام محتوا یکسان باشد. مهم نیست مطب در مورد آخرین اخبار صنعت نوشته شده است یا در مورد انرژی سبز صحبت می‌کند. مخاطب از روی سبک مقاله باید متوجه شود محتوا توسط چه برندی نوشته شده است.

مخاطبان و سبکی که محتوا را بر اساس آن تولید می‌کنید، صدای شما هستند. زمانی که از شیوه‌ی همیشگی فاصله می‌گیرید و با سبکی متفاوت محتوا تولید می‌کنید، مخاطب متوجه این موضوع می‌شود و از برند فاصله می‌گیرد. لحن مطالبی که می‌نویسید طنز است یا جدی؟ آیا ترجیح می‌دهید مخاطبان خودشان راه حلی برای رفع مشکل ارائه دهند یا شما چند راه حل ارائه می‌دهید؟ پیش از هر چیزی نحوه‌ی نوشتن و نحوه‌ی شنیدن مخاطبان را مشخص کرده و سپس از این اطلاعات برای بازاریابی بهتر محتوا استفاده کنید.

۲- برنامه‌ریزی و اندازه‌گیری کنید

یک برند هر تعداد محتوا که بخواهد تولید کرده و با هر سرعتی که بخواهد منتشر می‌کند. اما حجم و سرعت تنها عوامل مهم و تأثیرگذار نیستند. زمان‌بندی کمک می‌کند محتوا در بهترین شرایط زمانی در اختیار کارمندان هدف قرار بگیرد. برای این منظور یک تقویم ویرایشی محتوا تهیه کنید. ایده‌ها، کمپین‌ها و پروژه‌های جدید را در آن یادداشت کنید. سپس بر اساس نیاز و در زمان مناسب از آن‌ها استفاده کنید.

محتوا و ابزارهایی که برای ارزیابی آن استفاده می‌شود باید در جهت رسیدن به هدف اصلی برند باشد. جذب مخاطب، افزایش مشتری، کسب رتبه‌ی بهتر در موتورهای جستجو نمونه‌هایی از اهداف بازاریابی محتوا هستند. تعیین هدف مشخص به حفظ یکپارچگی محتوا و تولید پیوسته‌ی آن کمک کرده و روند ارزیابی را تسهیل می‌کند.

۳- درخواست از دیگران برای تولید محتوای بیشتر

مطمئنا یک نفر به تنهایی دانش کافی برای تولید محتوای کل شرکت را ندارد و این کار باید به صورت گروهی انجام شود. از افراد متخصصی که ایده‌های خوبی دارند کمک بگیرید و بخواهید در مورد موضوعات روز مطلب بنویسند. رهبران و افراد با تجربه، بیشتر از دیگران موضوعات مهم صنعت را می‌شناسند. از این اطلاعات برای تولید محتوا در مورد موضوعات مهم استفاده کرده و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. کمک گرفتن از افراد با تجربه کیفیت و پیوستگی محتوای تولید شده را بالا می‌برد.

افزایش فروش با بهره‌گیری از روش‌های جدید پرداخت

زندگی در عصر ارتباطات روی بالا رفتن اطلاعات مردم و تغییر عادات خریدشان تأثیر گذاشته است. خرید کردن از طریق موبایل، خرید با یک کلیک، کیف پول‌های الکترونیکی و حتی پرداخت از طریق سیستم تشخیص چهره امکانات جدیدی هستند که نحوه‌ی خرید را متحول کرده‌اند. درنتیجه هر مشتری انتظار دارد تمام برندها در هر اندازه‌ای این خدمات را ارائه دهند. با این حال بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از روش‌های جدید برای تسهیل خرید مشتری استفاده نمی‌کنند و این به معنای از دست دادن مشتری برای آن‌ها است.

خبر خوب این است که ارائه‌ی چنین خدماتی بسیار ساده است و هر کسب‌وکاری می‌تواند از روش‌های جدید، ایمن و آسان پرداخت استفاده کند. برندهایی که هنوز هم از روش‌های قدیمی پرداخت استفاده می‌کنند در آینده‌ی نزدیک تعداد زیادی از مشتری‌های خود را از دست خواهند داد. این روزها رقابت بسیار سخت شده است و برندی که نتواند روند خرید مشتری را تسهیل کند شانسی برای پیروزی در رقابت نخواهد داشت. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی سه روشی می‌پردازیم که تجربه‌ی خرید مشتری را بهبود می‌دهند.

online shopping

۱- از فروش آنلاین استقبال کنید

تحول موبایل‌ها و فراهم شدن امکان دسترسی به اینترنت از هر جا، تغییرات عمده‌ای در دنیای خرید و خرده‌فروشی ایجاد کرده است. نصف بیشتر مصرف‌کنندگان معتقدند بیشتر از گذشته به صورت آنلاین خرید می‌کنند. خرید آنلاین امکان مقایسه‌ی محصولات را برای آن‌ها راحت کرده و به محض تصمیم‌گیری و تنها با چند کلیک کالای مورد نظر خریداری می‌شود. مردم نسبت به پنج سال گذشته محصولات و خدمات مورد نیاز خود را بیشتر به صورت آنلاین جستجو می‌کنند و بعد از انتخاب کالای مورد نظر، انتظار دارند با پرداخت ساده و امن، محصول را درب منزل دریافت کنند.

تحقیقات نیز این موضوع را ثابت کرده است. بیش از نیمی از کسب‌وکارهای کوچک می‌دانند مصرف‌کنندگان قبل از خرید در مورد کالای مورد نظر به طور کامل تحقیق کرده و قیمت فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. کسب‌وکارهای کوچکی که وارد بازار می‌شوند باید وب‌سایتمناسبی طراحی کرده باشند. وب‌سایت باید سئوی خوبی داشته تا محصولات آن در نتیجه‌ی جستجوی کاربر نشان داده شود. طراحی ساده و پیشرفته‌ی سایت باید اطلاعات کافی در مورد محصول به مشتری ارائه دهد و او را نسبت به خرید مشتاق کند. درنهایت مشتری باید بتواند با پرداخت ایمن محصول مورد نظر را خریداری کرده و چند روز بعد آن را تحویل بگیرد.

این روزها کسب‌وکارهای زیادی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها خدماتی مانند تحویل رایگان به مشتری‌ها ارائه می‌دهند. در بسیاری از موارد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی راه حلی است که برای افزایش میزان فروش برند در کنار فروشگاه فیزیکی در نظر گرفته شده است. راه حلی که مشتری‌های فعلی برند را حفظ می‌کند و مشتری‌های جدیدی را به برند جذب می‌کند. پس باید خدمات کاملی از جمله معرفی محصول، امکان مقایسه، پرداخت آسان و ایمن و تحویل سریع را به مشتری ارائه دهد.

۲- از روش‌های جدید پرداخت استفاده کنید

کسب‌وکارهای کوچک باید از آخرین و جدیدترین روش‌های پرداخت مطلع بوده و آن را روی سیستم پرداخت خود اعمال کنند. پرداخت نقدی و استفاده ار کارت اعتباری رایج‌ترین روش پرداخت هستند اما مطمئنا در آینده با روش‌های جدیدتر جایگزین خواهند شد. روش‌های جدید پرداخت شاید در ابتدا مورد استقبال قرار نگیرند اما بعد از گذشت مدتی و با جا افتادن در میان مردم استفاده از آن‌ها عادی خواهد شد. این روزها مردم برای خرید، کمتر از پول نقد استفاده می‌کنند و این مقدار در آینده کمتر نیز خواهد شد. مردم به مرور زمان به تکنولوژی‌های جدید و استفاده از آن‌ها عادت می‌کنند و به سمت برندهایی کشیده می‌شوند که از روش‌های جدید بهره می‌برند.

با وجود روشن بودن این واقعیت تعداد کمی از برندها پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال را قبول کرده‌اند و هنوز بسیاری از آن‌ها به روش‌های قدیمی وابسته هستند. تعداد برندهایی که اپلیکیشنمخصوص پرداخت طراحی کرده‌اند و امکان شارژ حساب کاربری را فراهم می‌کنند بسیار کم است. درصورتی‌که استفاده کردن از این روش‌های نشان می‌دهد یک برند اهمیت زیادی برای مشتری‌های خود قائل است و تلاش می‌کند وفاداری آن‌ها را افزایش دهد.

secure

۳- از اطلاعات کاربر حفاظت کنید

مهم نیست مشتری محصول مورد نظر خود را به صورت نقدی یا آنلاین خریداری می‌کند، مهم این است که برند وظیفه دارد در هر شرایطی از اطلاعات کاربر محافظت کند. مردم از لغزش‌های امنیتی کسب‌وکارها مطلع می‌شوند و این موضوع تأثیر بدی روی آینده‌ی کاری‌شان می‌گذارد. جلب اعتماد مشتری با گذشت زمان به دست می‌آید و اگر خدشه‌دار شود به زمان بیشتری برای ترمیم احتیاج دارد. این موضوع برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار سخت‌تر بوده و ممکن است حتی آینده‌ی برند را به خطر اندازد. از طرفی هزینه‌ی جبران خسارت بسیار بالا است و شاید هرگز نتواند اعتماد دوباره‌ی مشتری‌ها را جلب کرد. درنتیجه حفاظت از اطلاعات مشتری باید در اولویت کسب‌وکارهای کوچک قرار بگیرد.

عادت خرید مشتری با گذر زمان و پیدایش تکنولوژی جدید تغییر می‌کند. این تغییرات فرصتی برای رشد کسب‌وکارهایی هستند که از راه‌های جدید استفاده می‌کنند اما برای سایر کسب‌وکارها یک تهدید جدی به شمار می‌آیند. کسب‌وکاری که از آخرین تکنولوژی پرداخت با حفظ اطلاعات کاربر استفاده می‌کند فروش بیشتری نسبت به سایر برندها خواهد داشت.

افزودن ردیف اعداد به بالای کیبورد گوگل در گوشی‌های اندروید

اگر شما نیز به مانند بسیاری از کاربران اندروید از کیبورد گوگل به عنوان صفحه‌کلید پیش‌فرض گوشی یا تبلت خود استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که برای تایپ اعداد نیاز است که کلید مخصوص اعداد را لمس کرده و از پد اعداد برای تایپ عدد استفاده کنید. اما دیگر نیازی به این کار نیست، چرا که می‌توانید با استفاده از این ترفند به آسانی ردیف اعداد را به بالای صفحه‌کلید اضافه کنید. هم‌اکنون به معرفی این ترفند می‌پردازیم.

 

ابتدا وارد Settings و بخش Language & Input شوید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

افزودن ردیف اعداد به بالای کیبورد

 

اکنون در زیر قسمت Input Method، گزینه‌ی Google Keyboard را لمس کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

این کار صفحه‌ی تنظیمات کیبورد گوگل را باز می‌کند. اکنون Preferences را لمس کنید. لازم به ذکر است در برخی از دستگاه‌ها نیاز است که به جای Preferences، گزینه‌ی Appearance & Layouts را لمس کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

آموزش کار با کیبورد گوگل

 

در مرحله‌ی بعد Custom input styles را انتخاب کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

حالا آیکن به‌علاوه را لمس نمایید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

سپس در قسمت Language زبان دلخواه خود را انتخاب کرده و در قسمت Layout، گزینه‌ی PC را انتخاب کنید و دکمه‌ی Add را لمس کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

اکنون از شما در خصوص فعال‌سازی این چینش جدید سوال می‌شود که بایستی Enable را انتخاب کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

در صفحه‌ی بعدی Use system language را غیرفعال کرده و چینش جدید خود که به (PC) ختم می‌شود را فعال نمایید و دیگر موارد را غیرفعال کنید.

 

آموزش کار با کیبورد گوگل ,کیبورد گوگل برای اندروید

 

اکنون این چینش جدید صفحه‌کلید گوگل که با ردیف اعداد در بالای آن همراه است برای شما فعال شده است.

برای بازگردانی به حالت اولیه نیز کافی است به Settings -> Language & Input -> Google Keyboard -> Languages مراجعه کرده و Use system language را فعال کنید.

تقریبا تمام نسخه‌های سیستم‌عامل اندروید به قابلیت ثبت اطلاعات مالک دستگاه مجهز هستند که در شرایط اضطراری می‌توان با استفاده از این اطلاعات فرد را شناسایی کرد یا با شماره‌های مشخص شده برای تماس اضطراری تماس گرفت و در شرایط بحرانی و خاص (همچون تصادف، انواع بیماری‌ها اعم از ایست قلبی و ...) به کمک این اطلاعات به فرد آسیب‌دیده کمک کرد.

این اطلاعات در نهایت نام فرد و یک یا چند مخاطب را دربرداشته و متاسفانه برخی کاربران نیز هیچ‌گاه اطلاعات خود را در این بخش ثبت نمی‌کنند.

 

اگر شما نیز جزو این دسته از کاربران هستید و سیستم‌عامل دستگاهتان به نسخه 7 اندروید یعنی اندروید نوقا مجهز شده پیشنهاد می‌کنیم همین حالا دست به کار شوید و از امکانات موجود در نوقا برای ارائه اطلاعات کامل پزشکی خود برای استفاده در شرایط اضطراری کمک بگیرید.

 

به کمک این قابلیت می‌توانید گروه خونی، حساسیت به دارو، بیماری قبلی و دیگر اطلاعات خود را به نحوی در دستگاه به ثبت برسانید که در شرایط اضطراری بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه برای دیگران قابل مشاهده باشد تا اگر اتفاق ناخوشایندی برای شما رخ داد بتوانند با داشتن اطلاعات کافی به شما کمک کنند.

 

از فهرست برنامه‌ها روی Settings فشار دهید.

صفحه تنظیمات را به پایین اسکرول کرده و روی Users فشار دهید.

روی گزینه Emergency Information فشار دهید.

اکنون صفحه ثبت اطلاعات ضروری در دو بخش Info و Contacts برای شما نمایش داده می‌شود. در بخش Info می‌توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس، گروه خونی، حساسیت به داروها، سابقه بیماری و دیگر اطلاعات پزشکی یا مواردی را که فکر می‌کنید در شرایط اضطراری دانستن آنها می‌تواند برای کمک‌رسانی به شما مفید باشد، وارد کنید.

 

در ادامه در بخش Contacts نیز می‌توانید افرادی را که در این شرایط باید با آنها تماس گرفت، مشخص کنید تا بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.

 

با ثبت این اطلاعات، هرگاه اتفاق ناخوشایندی رخ دهد و افرادی به دستگاه هوشمند شما دسترسی داشته باشند، می‌توانند با انتخاب گزینه Emergency Information از صفحه قفل دستگاه به این اطلاعات دسترسی یابند.

 

ترفند در ترفند: اگر به‌دنبال ترفندی برای تماس با برخی مخاطبان بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی هستید نیز می‌توانید از این روش کمک بگیرید. به‌عبارت دقیق‌تر با مشخص کردن مخاطب دلخواه در بخش Emergency information می‌توانید بدون نیاز به باز کردن قفل دستگاه با مخاطب موردنظر تماس بگیرید.بر اساس آماری که شرکت مک‌آفی اعلام کرده است، در هر ثانیه، 5 بد افزار تولید می شود.

معاونت امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران، آمارهای موسسات بین المللی در مورد حملات امنیتی در فضای مجازی را منتشر کرد. بررسی هایی که پایگاه های اطلاع رسانی جهانی در حوزه امنیت سایبری و نیز آسیب پذیری های رایانه‌ای انجام داده است بیانگر وضعیت نگران کننده امنیت در فضای سایبری است.

 راهکار های بنیادین برای جلوگیری از پنالتی گوگل

در بالا گفتیم که برای ممانعت از پنالتی شدن در گوگل باید الگوریتم های گوگل را بشناسیم. حالا ما با اصول کلی شغل با الگوریتم های گوگل آشنا شدیم، برای جلوگیری از پنالتی شدن سایت بر اساس این الگوریتم ها چه باید کرد؟


تاثیر محتوای سایت در پنالتی شدن در گوگل

اگر بخواهیم در یک جمله شیوه نوشتن محتوای مناسب را برای سایت روشنگری دهیم باید بگوییم که: محتوایی بنویسید که کاربر راستین علاقه مند به احضار آن باشد. این جمله بظاهر ساده تمام قواعد محتوا گذاری را تعیین می کند. برای تعبیه محتوای مناسب باید یک راهبرد درونمایه داشته باشیم. اما راهبرد درونمایه چیست؟ راهبرد محتوا راهکاری است که شما برای سایت خویش برپایی می کنید، و طی آن راهکار، مشخص میکنید که هر محتوایی که برای سایت ایجاد می شود. باید حائز چه خصوصیاتی باشد. مثلا تعیین می کنید که مطالبی که در یک سایت تبلیغ مبلمان قرار میدهید به چهره آموزش های ساده و کاربردی نگهداری از مبلمان، توضیح کیفیت بخش های گوناگون بصورت عامه فهم و... باشد. به این ترتیب هر کسی برای این سایت مطلبی جاسازی کند. میداند باید مطلب خویش را در چه چارچوبی بنویسد.


محتوای سایت باید ارزش احضار داشته باشد. گوگل محتوای کوتاه را فاقد ارزش احضار میداند و کاربر محتوای بلند را فاقد ارزش خواندن میداند. با این تناقض چه باید کرد؟ گفتیم که باید طرف مخاطب راستین را بگیریم اما از طرفی حجم ناچیز مطالب سایت شدنی است به پنالتی شدن سایت ما بی انجامد. یکی از طریق ها این است که چکیده ای از مطلب را در سرآغاز مقاله بیاورید. اصولا در مقاله نویسی چیره دست هم ما یک خلاصه از مقاله را در آغاز ارائه میدهیم. همین راهکار می تواند این تضاد را در وب حل کند. بیننده راستین شما که علاقه ای به خواندن متن بلند ندارد با خواندن همان خلاصه مطلب را دریافته و بسراغ دیگر مطالب سایت میرود. مخاطبی که بخواهد تمام متن را بخواند هم براحتی تمام متن را مطالعه میکند. گوگل هم به مقاله پرحجم مد نظر خویش میرسد. احد از نکاتی که بارها در باره درونمایه گفته ایم ویرایش دوباره نوشتار برای مخاطب راستین است. بیشتر درونمایه نویسان وب وسواس کلمه کلیدی دارند. بنابراین در انتها نوشتار را بازخوانی کنید و مطمئن شوید بکاربردن کلمات کلیدی خوانایی مقاله را کاهش نداده باشد.


پنالتی شدن سایت بدست گوگل در نشانه بک لینک ها

ما از تاثیر بک لینک در سئو آگاهیم و از طرفی همه ما سایت هایی که با بک لینک های بی ربط در گوگل رتبه گرفته اند را دیده ایم. گوگل سعی دارد که سایت هایی که در رتبه های بالا قرار دارند. از عقیده کاربر واقعی جذاب و پر محتوا باشند. یکی از شرط هایی  که گوگل برای جذابیت واقعی یک سایت چک میکند. اسپم نبودن سایت است. محتوای حجیم می تواند متنی بی سر و ته و بدون خواننده راستین باشد. با پروا به خرج های بالای تاسیس و نگهداری سایت. بی گمان صاحبان سایت از طریق اندازی سایت هدفی داشته اند. افزایش بازدید سایت در گوگل لینک های بیگانه یکی از مهمترین عواملی است که گوگل با کمک آن اسپم بودن سایت را تشخیص می دهد. اگر سایت شما بسیار پرمحتوا و پر مخاطب باشد. اما میزان ماندگاری مخاطب در سایت شما ناچیز و شمار بک لینک خارجی شما بسیار باشد. سایت شما از نظر گوگل اسپم تشخیص داده شده و از نتایج گوگل حذف می شود. تعداد بسیار بکلینک بیگانه میتواند برای یک سایت در دستور مرگ آن باشد. برای امتناع از کارایی منفی الگوریتم گوگل پنگوئن بهتر است لغایت پیش از ایجاد درونمایه های کاربر پسند و افزایش شمار بازدید سایت از لینک دادن بیگانه بپرهیزید. پیشنهاد ما عدم دادن لینک بیگانه الی رسیدن به رتبه الکسای ذیل یک میلیون و رسیدن به رتبه صفحه آغاز برای ده کلمه دو حرفی است. بهتر است از برپایی RSS های خارجی در سایت هم در تا رسیدن به این سطح بپرهیزید.

برای پی‌بردن به میزان امنیت در فضای مجازی، اولین موضوعی که ذهن به سوی آن می رود، ساخت و وجود بدافزار ها در سایبری است. بر اساس تحقیقاتی که توسط موسسه PWC صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد در سال 2014 حدود 43 میلیون حادثه امنیتی برای شرکت ها رخ داده است. این آمار، فقط نتیجه تحقیقات در شرکت ها است. بدین معنا که اگر فقط حملات سایبری را درون شرکت ها بدانیم، در هر 10 ثانیه بیش از 13 حادثه امنیتی رخ می دهد.

 

اما عامل اصلی خطراتی که در فضای مجازی برای کابران رخ می دهد وجود بدافزارها است. بر اساس آماری که شرکت مک آفی (شرکت تحقیقاتی در زمینه امنیت کامپیوتر و ساخت آنتی ویروس) اعلام کرده است، نشان می دهد در هر ثانیه، 5 بد افزار تولید می شود و این آمار رو به رشد است.

 

بد افزار چیست؟

بدافزار (Malware) یکی از ابزارهای ضد امنیتی است و به برنامه هایی گفته می شود که بدون اجازه صاحب سیستم عمل میکنند و کاربر را آزار می‌دهند یا خسارتی بوجود می‌آورند. ویروس ها اولین بدافزار ساخته شده هستند که با نیت جاسوسی در اطلاعات ذخیره شده در کامپیوتر ها به وجود آمدند.

 

پس از آن Internet Worm ساخته شد. ویروس هایی که به نام کرم های اینترنتی معروف شدند. این ویروس ها از طریق آسیب های شبکه ای وارد سیستم عامل ها می شوند و تاثیر مخربی روی سیستم ها دارند. از سال 2000 تکنیک جدید برای نفوز به سیستم ها و کامپیوتر های کاربران ابداع شد. بدافزار هایی ساخته شد که هدف آنها سوء استفاده از اطلاعات کاربران بود.

 

انواع بدافزارها:

ویروس (Virus)

ویروس به فایل هایی گفته می شود که خود را افزایش می دهند و به این طریق خود را به دیگر فایلها و برنامه های اجرایی سرایت می­دهند.

 

کرم (Worm)

کرم ها، فایل هایی هستند که به وسیله آسیب پذیر بودن شبکه های رایانه، به دورن آها نفوذ می کنند. غالبا کرم ها پس از نفوذ از طریق شبکه، اعمال مخرب یا مضر یا سودجویانه ای را روی سیستم انجام می دهند.

 

اسب تروجان (Trojan Horse)

تروجان به فایل هایی گفته می شود که به نرم افزار ها می پیوندند و زمانی که کاربر نرم افزار را درون سیستم خود نصب می کند، سیستم به ویروس آلوده می شود.

 

نرم افزار جاسوسی (Spyware)

spyware بدافزارهایی هستند اطلاعات را از سیستم های کامپیوتری می دزدند. این فایل ها می تواند توسط بد افزارهای دیگر مانند تروجان یا کرم، نصب شوند و یا اینکه فرد سودجویی مستقیما اقدام به نصب آن ها کند.

 

ابزار نفوذ (Hack Tool)

نرم افزار های هک نیز می تواند خودشان جزء بدافزارها باشند. اگرچه بدیهی است که وجود چنین نرم افزار هایی، لزوما به معنی آلودگی سیستم نیست. چرا که کاربر می تواند این ابزارها را آگاهانه برای کارهای ارزیابی امنیتی خود، نصب یا تعبیه نموده باشد.

 

تبلیغات ناخواسته (Adware)

adware در درون تبلیغات ناخواسته ای هستند که بدون خواست کاربر به آن نمایش داده می شوند و به این طریق سیستم را آلوده می کنند. صفحات pop-up نمونه ای از این نوع بد افزار است. میزان مخرب یا خطرناک بودن این بدافزارها متغیر است.

 

علائم وجود بدافزار در گوشی , آنتی ویروس قدرتمند

راهکار جلوگیری از ورود بد افزارها به گوشی چیست

 

علائم وجود بدافزار در گوشی ها چیست؟

زمانی که ویروس وارد سیستم آندرویدی شما می شود، ممکن است اتفاقات زیر برای شما رخ دهد:

سیستم شما در هنگام کار با برنامه های کاربردی هنگ می کند.

سیستم شما کند کار می کند علی رغم اینکه RAM گوشی یا تبلت شما بالا می باشد.

فضای حافظه داخل سیستم شما پر می شود.

گاهی گوشی شما ناخودآگاه ، خاموش می شود و تا لحظاتی روشن نمی شود. 

 

اگر همه یا یکی از این علائم را در سیستم خود مشاهده کردید، شک کنید که گوشی یا تبلت شما به ویروس آلوده شده و اقدامات لازم را برای حذف این ویروس ها انجام دهید.

1. سیستم خود را در حالت SAFE MODE قرار دهید. با استفاده از دکمه POWER در سیستم خود، گزینه SAFE MODE را انتخاب کنید که این حالت مانع از اجرای برنامه های کاربردی شخص سومی که حاوی بدافزار است، می شود و به شما کمک می کند. لازم است بدانید که پس از تنظیم SAFE MODE ، در قسمت سمت چپ . پایین صفحه نمایش خود، SAFE MODE را می بینید.

اگر گزینه POWER OFF برای برقراری SAFE MODE فعال نبود، از گزینه REBOOT به جای آن استفاده کنید و REBOOT TO SAFE MODE را انتخاب و OK کنید.

 

2. اپلیکیشن های مخرب را از سیستم خود حذف کنید:

برای این کار، به قسمت SETTING و روی APP کلیک کنید یا APPLICATION را باز کنید.

در اینجا لیستی از برنامه های نصب شده را میبینید که ممکن است در بین آنها برنامه هایی را ببینید که شما هیچ گاه آن را نصب نکرده اید.آنها را پیدا کنید و UNINSTALL کنید.

 

اگر گزینه UNINSTALL برای برنامه مدنظر شما غیر فعال است و نمی توانید این کار را انجام دهید، مراخل زیر را دنبال کنید:

از گزینه SETTING به قسمت SECURITY بروید و گزینه DEVICE ADMINISTRATOR را انتخاب کنید. در این قسمت برنامه هایی را که می خواهید UNINSTALL کنید را UNCHECK کنید و در صفحه بعد غیر فعال کنید. حال می توانید این برنامه را UNINSTALL کنید.

 

3. استفاده از آنتی ویروس های معتبر.

از آنتی ویروس های معتبر استفاده کنید و آنها را به روز نگهدارید. گوشی خود را مدام اسکن کنید تا ویروس ها را شناسایی کند.

 

راهکار جلوگیری از ورود بد افزارها به گوشی چیست؟

بدافزار ها روز به روز در حال افزایش هستند. آمار ساخت 5 بدافزار در ثانیه نشان از این دارد که ممکن است هر فایلی به بدافزار ها آلوده شده باشد. برای جلوگیری از ورود بدافزار ها به گوشی لازم است به نکات زیر توجه کنید.

بروی هر لینکی کلیک نکنید چراکه بد افزار ها می توانند درون هر سایتی وجود داشته باشند.

اجرای HTML را در ایمیل خود غیرفعال کنید.

هر ایمیلی را مشاهده نکنید. چرا که بد افزار ها بدون اطلاع شما وارد سیستم می شوند.

هر فایلی را دانلود نکنید.

هر نرم افزاری را نصب نکنید و برنامه ها را از منابع معتبر دریافت کنید.

یک آنتی ویروس قدرتمند نصب کنید و همیشه آن را به روز نگهدارید.اگر از اپلیکیشن Google Maps برای مشاهده‌ی نقشه یا مسیریابی استفاده می‌کنید حتماً می‌دانید که برای زوم کردن روی نقشه می‌توانید با قرار دادن دو انگشت روی صفحه و حرکت دادن آن‌ها زوم را زیاد یا کم کنید. اما این کار نیازمند استفاده از هر دو دست شماست. اما هنگامی که در حال رانندگی هستید و با یک دست فرمان را گرفته‌اید و یا در حال قدم زدن هستید و با یک دست در حال خوردن بستنی هستید، زوم کردن روی نقشه دشوار می‌شود. اما شما می‌توانید با یک ترفند کوچک تنها با یک دست و با استفاده از یک انگشت، روی نقشه‌ی گوگل زوم کنید. هم‌اکنون به معرفی این ترفند می‌پردازیم.

 

برای این کار کافی است:

روی صفحه به طور پیاپی دوبار ضربه بزنید. اما به هنگام زدن ضربه‌ی دوم، انگشت خود را همچنان روی صفحه نگه دارید. اکنون با حرکت دادن انگشت روی صفحه به سمت بالا، زوم به سمت بیرون صورت می‌گیرد و با حرکت دادن انگشت به سمت پایین زوم به سمت داخل انجام می‌پذیرد.شاید این سؤال نیز برای شما مطرح‌شده باشد که چگونه تمامی اطلاعات خود را از روی گوشی آیفون قبل از فروش پاک‌کنیم تا نفر بعدی نتواند به دیتای شخصی ما دست پیدا کند.

با انجام چند کلیک که در زیر شرح داده می‌شود می‌توانید با خیال راحت گوشی قدیمی خود را بفروشید:

 

1- اگر ساعت هوشمند اپل دارید و به گوشی شما وصل شده (pair) نیاز دارید تا آن را unpair کنید.این کار را با watch app انجام دهید.

 

2- از اطلاعات خود بک آپ یا پشتیبان بگیرید که این کار را با اتصال iDevice به پی سی یا مک از طریق آی تیونز نصب شده یا آی کلود امکان پذیر می شود.

 

کاربران آی او اس 8 می توانند به آدرس زیر مراجعه کنند:

 Settings > iCloud > Backup

 

کاربران دارنده آی او اس 7 به پایین به آدرس زیر مراجعه کنند:

 Settings > iCloud > Storage & Backup

 

3- سپس باید از آی کلود بیرون بیایید/ Sign out

به قسمت ستینگز و بعد iCloud بروید و روی ساین آوت کلیک کنید. در آی او اس 7 به پایین delete account  را فشار داده و بکشید.

 

4- سپس از شما خواسته می شود تا تایید کنید. دوباره ساین آوت را انتخاب کنید و بعد delete from my iphone را برگزینید و با زدن پسورد کار را تمام کنید.

 

5- حالا دیتای خود را پاک کنید.به آدرس زیر بروید:

 Settings > General > Reset > Erase All Content and Settings

 

اگر آپشن find my iphone از قبل فعال باشد، باید اپل آی دی و پسورد را وارد کنید.اگر برای passcode درخواستی ظاهر شد، انجام  داده و erase iphone یا erase ipod را برگزینید. (نکته مهم اینکه ریکاوری امکان نخواهد داشت. از بک آپ جدا کرده تا دوباره به حالت اول باز نگردد.)

 

6- کار به اتمام رسیده است. وقتی دوباره گوشی را روشن می کنید با صفحه اول setup assistant مواجه خواهید شد.

 

7- حالا می توانید با خیال راحت گوشی دست دوم خود را بفروشید.

 

پاک کردن کامل اطلاعات از روی گوشی آیفون  , ترفند آیفون

پاکسازی گوشی آیفون

 

پاک کردن کامل اطلاعات از روی گوشی آیفون  , ترفند آیفون

پاک کردن اطلاعات آیفون 

 

پاک کردن کامل اطلاعات از روی گوشی آیفون  , ترفند آیفون

 

پاک کردن کامل اطلاعات از روی گوشی آیفون  , ترفند آیفون

 

آموزش برطرف کردن کرش فایرفاکس

خب دوستان عزیز فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرهای در حال حاضر دنیا می باشد که بعد از کروم بیشترین تعداد نصب و استفاده را داشته است . در بعضی از مواقع بدلیل بروزرسانی ، نصب افزونه و تغییر در تنظیمات پیش فرض ، مرورگر کرش می کند . هنگ کردن مرورگر باعث می شود یکدفعه و در هنگامیکه دارید وبگردی می کنید سایت بسته شود . راه حل هایی برای رفع این مشکل وجود دارد که می خواهم به شما آموزش بدهم با انجام این روشها مشکل کرش کردن مرورگر را برطرف کنید .

1- غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری فایرفاکس
در تنظیمات فایرفاکس گزینه ای با عنوان Use hardware acceleration when available وجود دارد که شاید تا به حال از آن استفاده نکرده باشید و با کاربرد آن آشنایی کامل نداشته باشید .یکی از قابلیت هایی که اکثر مرورگرها از آن برای انجام برخی کارهای خود بهره می گیرند ، شتاب دهنده سخت افزاری است .

 

مثلا فایرفاکس برای نمایش دادن متون و اشیا موجود در صفحات وب از کارت گرافیک دستگاه شما استفاده می کند. این کار هم باعث سریع تر شدن روند بارگذاری صفحات وب می شود و هم فشار کمتری را به پردازنده سیستم وارد خواهد آورد . با این حال گاهی اوقات قابلیت شتاب دهنده سخت افزاری با برخی درایورها و کارت های گرافیکی سازگار نیست و باعث کرش کردن مرورگر خواهد شد .

 

می توانید برای تست هم که شده ، یک بار این قابلیت را غیر فعال کنید و بدون آن به وبگردی بپردازید . در صورتی که فایرفاکس کرش نکرد ، به احتمال زیاد مشکل از همین قابلیت بوده است .


برا غیر فعال کردن شتاب دهنده سخت افزاری باید از منوی اصلی فایرفاکس گزینه ی Options را انتخاب کنید .

 

کاهش سرعت مرورگر , بروزرسانی مرورگر


در پنجره باز شده نیز به تب Advanced بروید . اکنون در بخش Browsing گزینه Use Hardware acceleration when available را غیر فعال کنید . در پایان نیز دکمه OK را بزنید .

 

بروزرسانی مرورگر , کرش فایرفاکس

 

یکی از دلایل کرش فایرفاکس شتاب دهنده سخت افزاری فایرفاکس می باشد

 

اگر مشکل حل شد پس نتیجه می گیریم که مشکل از شتاب دهنده سخت افزاری است .

 

2- حذف کردن افزونه های نصب شده
یکی از دلایل اصلی کرش کردن فایرفاکس افزونه های نصب شده بر روی مرورگر می باشد . فایرفاکس هماند سیستم عامل وقتی افزونه یا همان برنامه بر روی آن نصب می شود به مرور زمان باعث کاهش سرعت مرورگر می شود . راه حل حذف افزونه های نصب شده می باشد .

 

از منوبار بالای صفحه بر روی منوی Help کلیک کرده و گزینه Troubleshooting Information را انتخاب کنید .

 

 تنظیمات فایرفاکس , افزایش سرعت مرورگر

 

بعد از چند لحظه یک صفحه همانند تصویر زیر باز می شود . بر روی کلید Reset Firefox کلیک کنید .

 

 فایرفاکس , کاهش سرعت مرورگر

فایرفاکس یکی از محبوب ترین مرورگرهای دنیا می باشد

 

در مرحله آخر هم بر روی کلید Reset Firefox کلیک کنید .

 

 تنظیمات فایرفاکس , افزایش سرعت مرورگر

 

بعد از چند لحظه تمام تنظیمات مرورگر و برنامه هایی که بر روی آن نصب شده است بر روی یک فولدر در دسکتاپ ذخیره می شود .

 

شتاب دهنده سخت افزاری فایرفاکس , افزایش سرعت مرورگر

 

3- اگر با دو مرحله بالا مشکل حل شد که چه بهتر در غیر اینصورت آخرین ورژن نرم افزار را دانلود و استفاده کنید . اگر هم از آخرین ورژن استفاده می کنید و مشکل هنوز وجود دارد می توانید یک نسخه قبل را دانلود و بروزرسانی اتوماتیک مرورگر را غیر فعال کنیداینستاگرام به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است، اما متاسفانه خود اپ اینستاگرام امکان ذخیره کردن عکس‌ها و فیلم‌های موجود در این شبکه‌ی اجتماعی را ایجاد نکرده است. ساده‌ترین راه برای ذخیره‌ی عکسی در اینستاگرام، گرفتن اسکرین‌شات است. امّا اگر بخواهید اصل عکس یا ویدئو را ذخیره کنید، باز هم راه حل‌های ساده‌ای وجود دارد.

 

یکی از ساده‌ترین راه حل‌ها، استفاده از اپ دیگری به نام EasyDownloader است. برای استفاده از ایزی‌دانلودر نیازی به روت بودن گوشی نیست و کافی است گوشی هوشمندتان از اندروید یا نسخه‌های بالاتر استفاده کند.
ایزی‌دانلودر را می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در گوگل‌پلی یا بازار پیدا کنید و به رایگان روی گوشی هوشمندتان نصب کنید. بعد از نصب این ابزار، آن را باز کنید و تیک حالت Download mode را فعال کنید. در مرحله‌ی بعد، روی آیکون اینستاگرام در نوار بالایی صفحه‌ی اول این اپ، تپ کنید.

 

ذخیره فیلم‌های اینستاگرام , ترفندهای اینترنتی

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی است

 

با این کار وارد محیط اینستاگرام‌تان می‌شوید و می‌توانید مثل همیشه به اینستاگرام‌گردی بپردازید. از این به بعد هر زمان که خواستید عکس یا ویدئویی را دانلود کنید، روی آیکون سه‌نقطه در قسمت پایین عکس تپ کنید و گزینه‌ی Copy Share URL را انتخاب نمایید. با انجام این کار، عکس یا ویدئوی مورد نظرتان در گالری گوشی ذخیره خواهد شد.

 

ذخیره کردن عکس‌ها در اینستاگرام , ذخیره‌ی فیلم و عکس در اینستاگرام

آموزش کار با اپلیکیشن EasyDownloader

 

بعد از ذخیره شدن عکس مورد نظر، نوتیفیکیشنی دانلود موفقیت‌آمیز را به شما خبر می‌دهد.

 

ذخیره فیلم‌های اینستاگرام , ترفندهای اینترنتی

 

بعد از ذخیره کردن عکس و فیلم‌های مورد نظر، ایزی‌دانلودر را ببندید تا منابع سخت‌افزاری گوشی‌تان بیهوده مصرف نشود. برای آنکه ایزی‌دانلودر را غیر فعال کنید، این اپ را یک بار دیگر باز کنید و روی علامت پاور در نوار بالای صفحه‌ی اصلی تپ کنید.
این ترفند مخصوص گوشی‌های اندرویدی است و متاسفانه اپ ایزی‌‌دانلودر برای آیفون ارائه نشده است.تلگرام یک آپدیت جدید (نسخه 3.3) را برای اندروید ارایه کرد که شامل ۳ تغییر نسبتا مهم در عملکردهای اصلی آن می‌شد. البته پیش از این، یکی از همین تغییرات در نسخه iOS عرضه شده بود اما حال به صورت جامع و کامل به‌دست اندروید رسیده است. با یکدیگر این تغییرات را مروری می‌کنیم.

 مقدمه

در یک تعریف کم می تاب گفت که به روش هایی ارتقا سئو سایت تکنیک سئو گفته می شود که به طور کلی به ۲ روش سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید دسته می شود.


انواع تکنیک های سئو

سئو ی کلاه سفید موثر ترین و بی خطر ترین سئو می باشد. این طریق تنها با پیگیری کردن قوانین گوگل به نتیجه می رسد. اگر نگران طولانی مدت بودن آن هستید باید بدانید که تمام شیوه های صحیح و قانونی سئو برای به نتیجه رسیدن نیازمند صرف وقت و صبوری هستند.


از طرفی دیگر طریق های سئو کلاه سیاه روشی است که در کوتاهی مدت ممکن است نتیجه ی نکوداشتن داشته باشد ، اما در طولانی مدت چیزی جز ضرر و زیان برای شما ندارد و در حقیقت این شیوه اغلب به فریب موتورهای جستجوگر میپردازد. روش دیگری به اسم سئوی خاکستری وجود دارد که در راستی روشی بین این دو می باشد.


تکمیل اطلاعات ویکی پدیا

ویکی پدیا یک داره المعارف است که بدست کاربران کامل می شود. ورژن انگلیسی این سایت بسیار کامل تر است و مطالب زیاد متنوع و بی چندی در آن یافت می شوند. الان شما می توانید در مقوله ی کاری خودتان اطلاعاتی به ویکی پدیای فارسی اضافه کنید. این برای شما فرصتی زرین ست لغایت هم اطلاعات کاربران را بالا ببرید و هم یک بک لینک ارزشمند در ویکی پدیا بسازید.


تولید درونمایه مهم ترین تکنیک سئو

باید بگوییم که مهم ترین و بهترین تکنیک سئو اهمیت به محتوا است. شما می توانید در مقوله ی کاری خودتان یک مطلب تعبیه کنید و اگر به صفحه ی ویکی پدیای آن هم نگاهی بیاندازید و مطالب جا افتاده را پیدا کنید، می توانید آن را کامل تر کنید. در ضمن در پسین باید لینک سایت خویش را به عنوان منبع به آن اضافه کنید.


مقاله ارزش محتوا در سئو را از دست ندهید !


اگر هیچ صفحه ای برای جستار شما وجود نداشت می توانید یک صفحه ی جدید برپایی کرده و تمام اطلاعات خود را در آن وارد کنید. باید مراقب باشید و با استفاده از مطالب و لینک ها تاب مربوط این پیشه را اتمام ندهید. این پیشه سایت شما را بد اسم کرده و فضای اینترنت را هم خراب می کند. بعد تنها در صورتی که حرف جدیدی برای گفتن و مطلب قابل اطمینانی دارید آن را افزایش بازدید سایت رایگان در ویکی پدیا منتشر کنید. اگر این پیشه را به حقیقت سپریدن دهید یک لینک nofollow بدست می آرید که در طولانی مدت کارایی نکوداشتن خواهد داشت.


تکنیک ترمیم لینک های شکسته در سئو

گاهی قبل می آید که به صفحه ی ویکی پدیای نوشتار ی خویش مراجعه می کنید و با یک بک لینک ویران بین منابع روبرو می شوید. حال اگر مقاله ی شما مرتبط است، باید آن لینک ویران را با آدرس مقاله ی خویش جابجا کنید. الان شما برای خود یک بک لینک جدید ساخته اید.مطالب کهن خویش را آپدیت کنید و دوباره انتشار دهید به روز رسانی یا آپدیت یکی از مقالات باستانی تان می تواند ترافیک جست و جو و کاربران را بیشتر کند. پس اگر مطلبی دارید که محتوای خوب و قابل اعتمادی دارد آن را با کاربران خویش به اشتراک بگذارید. ابتدا آن را به روز رسانی کنید و سپس در جهت افزایش شدامد و کاربران خویش متعلق به استفاده کنید.

۱- افزوده شدن سوپر گروه‌ها به تلگرام
شاید یکی از ایراداتی که بسیاری به گروه‌ها وارد می‌کردند، تعداد اعضای محدود به ۲۰۰ نفر آن‌ها بود که در گاهی اوقات ادمین مجبور می‌شد تا شعبه‌های دوم و سومی را برای علاقه‌مندان دیگر ایجاد کند. حال با حضور سوپر گروه‌ها، این مشکل حل شده و سقف اعضا به ۵ برابر یعنی ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته شده است. در واقع شما می‌توانید پس از رسیدن به حد ۲۰۰ نفر، گروه خودتان را سوپر کنید که دیگر نگران پر شدن سریعش نباشد. ضمن اینکه ۳ تغییر دیگر نیز در سوپر گروه‌ها ایجاد شده است.
 ادمین می‌تواند پیام‌ها را پاک کند، به طوری که هیچ‌کس دیگر آن را نبیند!
 افراد اضافه شده به گروه می‌توانند همچون کانال، پیام‌های قبلی را ببینند
 گروه به صورت پیش‌فرض، بی‌صدا است

 

۲- افزودن ادمین جدید
تلگرام یکی دیگر از مشکلات گروه‌ها را نیز در آپدیت جدید حل کرده است. در واقع بسیاری از گروه‌ها از عدم مدیریت صحیح رنج می‌بردند چرا که شخص ایجاد کننده گروه، به صورت پیش‌فرض ادمین است و اگر وی فرصت کافی برای مدیریت را نداشته باشد، امکان به هرج و مرج کشیدن آنجا وجود داشت، زیرا توانایی افزوده شدن ادمین‌های جدید توسط وی ممکن نبود. حال تلگرام در آپدیت جدید، این قابلیت را افزوده است که بتوانید چند ادمین دیگر را نیز به گروه بیفزایید و بدین خاطر کنترل بهتری بر رفتار کاربران گروه داشته باشد. ادمین‌ها بایستی توسط سازنده اضافه شوند و ۳ دسترسی بیشتر نسبت به اعضای عادی دارند.
 حذف افراد از گروه
 تغییر عکس گروه
 تغییر نام گروه

 

۳- اضافه شدن کلید فوروارد در کانال‌ها
این امکان کمی زودتر برای نسخه iOS عرضه شد و حال گوشی‌های اندرویدی نیز از این توانایی برخوردار هستند. در واقع تلگرام تلاش کرده تا به نوعی حق کپی رایت را با این روش، بهتر رعایت کند و در کنار آن، کار ارسال مطالب هر کانال به جاهای دیگر را نیز برای کاربران راحت‌تر سازد. بدین نحو که تنها با فشردن فلش اضافه شده در کنار هر پیام کانال، می‌توانید آن را به جاهای دیگر که مانند یک لیست برایتان ظاهر می‌شود، انتقال دهید. در واقع دیگر لازم نیست تا برای فوروارد کردن یک پیغام، از آن کانال خارج شوید.یکی از اولین امکانات شخصی‌سازی که توسط برنامه‌های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، تغییر در پوسته و رنگ‌بندی ظاهری نرم‌افزار است تا کاربران بتوانند آن‌طور که دوست دارند محیط کاربری نرم‌افزار موردنظر را تغییر دهند و به این روش از محیط کاربری تکراری و خسته‌کننده نرم‌افزارها نیز رها شوند.


آیا می‌دانید مرورگر کروم در سیستم‌های رایانه‌ای نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و می‌توانید به‌راحتی با مراجعه به فروشگاه محصولات کروم، پوسته‌های بسیار زیبایی را برای مرورگر خود دانلود کنید؟ پوسته‌ها گاهی تصویر زمینه تب‌های جدید را تغییر می‌دهند و در بسیاری از موارد نیز به‌جز تصویر زمینه، رنگ‌بندی کل مرورگر اعم از نوار عنوان و‌... را به رنگ موجود در پوسته تغییر می‌دهند. اگر به تغییر پوسته کروم علاقه‌مند شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم با ما در این ترفند همراه شوید و همین حالا لباس جدیدی را بر تن کروم بپوشانید.

1ـ به لینک زیر بروید و از ستون سمت چپ روی Themes کلیک کنید.

https://chrome.google.com/webstore

 

2ـ در میان پوسته‌های به‌نمایش درآمده اسکرول کنید تا پوسته دلخواهتان را بیابید. همچنین می‌توانید با تایپ کلمه کلیدی موردنظر در کادر جست‌وجو، پوسته‌های مشابه با کلمات وارد شده را نیز مشاهده کنید (عملیات جست‌وجو روی همه بخش‌ها صورت می‌گیرد که به منظور مشاهده پوسته‌ها در فهرست نتایج باید صفحه را به پایین اسکرول کنید)

 

3ـ پس از انتخاب هریک از پوسته‌ها، روی آن کلیک کرده و در صفحه به‌نمایش درآمده با بررسی دقیق‌تر و مشاهده پیش‌نمایش و تصاویر بیشتر از پوسته انتخابی در صورتی‌که از انتخاب خود مطمئن شدید روی Add to Chrome کلیک کنید.

 

4ـ در این مرحله پوسته جدید شروع به نصب کرده و جایگزین پوسته فعلی مرورگر می‌شود.

 

 پوسته مرورگر, مرورگر اینترنتی

تغییر پوسته مرورگر کروم

 

نکته: در صورتی‌که از پوسته جدید رضایت نداشتید می‌توانید با نصب هریک از پوسته‌های دیگر، پوسته جدید را جایگزین پوسته قبلی کنید. همچنین در صورتی‌که قصد حذف همه پوسته‌ها و بازگشت به حالت اولیه را داشتید، کافی است روی آیکون منوی اصلی مرورگر کلیک کرده و پس از مراجعه به Settings در بخش appearance گزینه‌ Reset to default theme را کلیک کنید.