قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

کاربرد خاکشیر در طب سنتی


بهبود اسهال
ابتلا به شکم‌روش در فصل تابستان گرد از اختلالاتی است که در کودکان بسیار شایع است. بعضی درمانگران طب سنتی ایران برای بهبود این مشکل، دارویی را تجویز می‌کنند که در همگی خانه‌ها امکان جاسازی و مصرف آن هستی دارد. برای جاسازی این دارو کافی است خاکشیر را بو دیتا و آن را با آب و عسل درهم کنید و به بیمار بدهید. این ترکیب را متناسب با سن بیمار، هر 2 ساعت یک بار برای او تجویز می‌کنند. میزان مصرف این آمیخته از یک قاشق غذاخوری الی یک‌سوم استکان برای خردسالان تجویز شده است. البته در اسهال‌های شدید همراه با تب و درد شدید و در کودکان ذیل 3 سنه مراجعه به پزشک بایسته است.
 
جلوگیری از گرمازدگی
شربت خاکشیر یکی از خوراکی‌هایی است که از گذشته تا به حال در طب سنتی به عنوان یک نوشیدنی با طبع سرد مطرح بوده و می‌تواند در فصل حرارت با تفریق دمای بدن به پیشگیری از گرمازدگی کمک کند.


علاوه بر شربت خاکشیر، دوشاب به‌لیمو و در ضمن دوشاب عرق کاسنی نیز می‌تواند ویژگان ضد گرمازدگی داشته باشد.
 
مراقبت‌ها
* به افرادی که آماس و زخم معده دارند، رهنمود می‌شود مصرف خاکشیر را اندک کنند.

* خاکشیر را می‌توان از دو الی سه سال به بالا به کودکان عدل و برای کودکان ذیل این سن نیز دوشاب خاکشیر را صاف کرد و فقط آب آن را به کودک داد.

* به علت وجود خاک فراوان در خاکشیر لازم است حتماً قبل از مصرف شسته شود و مدتی در آب بماند.


* افرادی که طبع سرد دارند و از بیماری‌های برآمده از طبع سرد از آنگونه روماتیسم و آرتروز مشقت می‌برند، باید دوشاب خاکشیر را اندک مصرف کنند یا مصرف آن همراه با عسل و عرق نعناع باشد.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.