قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

گیاهان دارویی ضد اسهال


  دارچین


اثرات مهم:

دارچین نیروبخش معده، ضد نفخ و ضد اسهال است. همچنین از آن به‌عنوان معطر کننده در ادویه‌جات بهره‌گیری می‌شود.



عوارض جانبی:

دارچین در بی گمان مصرف معمول حائز عارضه نیست؛ ولی مصرف مقادیر زیاد آن ممکن است باعث تاکیکاردی؛ بی‌خوابی و دپرسیون گردد.

 

فرآورده‌های گیاهی:

فرآورده‌های دارچین اکثراً به‌صورت درهم با گیاهان سایر مصرف می‌شود. وانگهی متعلق به به‌صورت تی‌بگ (چای) نیز تعبیه شده است که با پیمان دادن در یک لیوان آب جوش، برای چند دقیقه، قابل‌مصرف می‌باشد.



طریقه و مقدار مصرف:

روزانه می‌توان 4-2 گرم از پودر دارچین استفاده کرد. استفاده از اسانس آن، روزانه بین 2/0-5 0/0 گرم بلامانع است. دارچین به‌صورت سایر و به شرح زیر نیز مصرف می‌شود.


دم‌کرده: به 2 الی 4 گرم از پودر دارچین یک لیوان آب جوش اضافه نموده و 20 دقیقه به حال خود می‌گذاریم. بهتر است درب ظرف بسته باشد و یا پارچه‌ای روی آن پیمان دهیم. سپس صاف کرده و صاف‌شده را گرایش می‌کنیم. دم‌کرده برای بهبود اسهال، ناتوانی کلیه و حالات سرماخوردگی مفید است.



احتیاط:

استفاده آن در موعد شیردهی، مطالعه نشده است، لذا بهتر است در زمان شیردهی مصرف نشود.



موارد بازداری مصرف:

در زمان حاملگی، هستی زخم‌های گوارشی و وجود تب‌های با منشأ ناشناخته نباید مصرف شود.

مهم‌ترین اثرات گزارش‌شده دارچین:


ضد درد، آلرژی‌زا، ضد باکتری، بی‌حس‌کننده، ضد اسهال، ضد تهوع، ضدهیستامین، ضد اکسیدان، ضد پروستاگلاندین، ضد لوسمی، ضد تب، ضدعفونی‌کننده، ضد اسپاسم، ضد زخم، ضدویروس، قابض، ضد قارچ کاندیدا، معرق، کاهش‌دهنده، پرفشاری خون، لاروکش، حشره‌کش، کاهش‌دهنده چربی، محرک، آرام‌بخش و نیروبخش معده.


 گیاهان دارویی ضد اسهال, اسهال, درمان اسهال, داروی اسهال, گیاهان دارویی


   مصرف پودر پونه در کنترل اسهال کارساز است

نتایج مطالعه‌ای در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نشان عدل که 95 درصد کسان گروه آزمایش پودر پونه در مهار اسهال موثر بوده و تنها 5 درصد اعتقاد داشتند که پودر پونه در کنترل اسهال تأثیری ندارد.


آرش خلیلی، خبره ارشد پرستاری اظهار کرد: مطالعه‌ای در این گستره انجام شد که در آن پونه پس از جمع‌آوری در سایه به مدت دو روز خشک شده و سپس در هاون کوبیده شده و بعد از برگزیدن نمونه‌ها در گزین کردن گروه قرار می‌گرفت که بیماران گروه شاهد تنها به‌وسیله دارودرمانی بدست طبیب معالجه می‌شدند، اما بیماران گروه تست علاوه بر دارودرمانی با پودر پونه به مقدار 60 گرم در طول 2 روز مورد معالجه پیمان گرفتند.


45 درصد کسان شرکت‌کننده در این طرح زیر 25 سال، 50 درصد بین 25 لغایت 50 سنه و 5 درصد نیز بالای 50 سال سن داشتند. کوتاه‌ترین دوره علائم در افراد مبتلا به اسهال در گروه تست بنا به اظهار شخص 1 روز و بیشترین دوره علائم 6 روز بوده است.


85 درصد افرادی که از پودر پونه به همراه دارو جهت شفا استفاده می‌کردند ذیل 10 ساعت بهبودی حاصل نمودند و روند بهبودی 15 درصد بین 24-10 ساعت درازا کشید. در گروه آزمایش پس از استفاده پودر پونه کمترین موعد بهبودی 4 ساعت و بیشترین موعد بهبودی 24 ساعت بوده که در مقایسه با گروه گواه (کمترین موعد بهبودی 10 ساعت و بیشترین زمان 72 ساعت) مدت زمان کمتری بوده که خویش موکد کارساز بودن پودر در مهار شکم‌روش غیرالتهابی دارد.


 سایر گیاهان


گیلاس: حائز ویژگی ضدعفونی علیه تخمیر روده‌هاست و در یبوست‌های شدید و همچنین در شکم‌روش ساده و شکم‌روش خونی نیز مفید واقع می‌شود.


به: اگر سه یا چهار عدد به را قطعه‌قطعه کنند و آن را بیست یا سی دقیقه در یک لیتر آب بجوشانند، عصاره‌ی حاصل برای اسهال‌های طولانی مفید است.


مخلوط پیاز و سیب: پیاز رنده شده با سیب به مقدار برابر در دفع اسهال سودمند می‌باشد.


سماق: پانزده گرم (یک قاشق غذاخوری پر) پودر سماق همراه با آب سرد خورده شود تا این بیماری رفع شود. اگر بعد چند ساعت در صورتی که حالت شکم‌روش پیوستگی داشت نیم قاشق دیگر مصرف شود.


ازگیل: خوردن ازگیل نارس یا ازگیل رسیده (ازگیل نارس بهتر است) این مرض را برطرف می‌سازد.


مرزه: برای رفع این مرض سه گرم یا دو گرم تخم مرزه را در یک استکان آب جوش دم کرده و با کمی شکر مصرف نمایید. در چهره لزوم این شغل را پس از چند ساعت تکرار کنید.


خاکشیر: یگانه سایر از راه‌های درمان اسهال استفاده از خاکشیر است. برای شفا یک قاشق خاکشیر را از پیش بو داده و سپس با کمی آب و شکر مصرف نمایید.

منبع

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.