قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 42

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

تمرین هایی برای رسیدن به بلوغ عاطفی


در این مقاله می خواهیم به شیوه هایی برای رسیدن به بلوغ عاطفی بپردازیم. شما می توانید با بکارگیری نکات زیر، به بازبینی موعد به سطح قابل قبولی از بلوغ عاطفی برسید:

تفکر جادویی را کنار بگذارید : کودک انسانی ، بدون اینکه توانا به تفکر و چرایی و وضعیت باشد تصور می کند که گیتی و وجود برای رضایت او و بر حسب دل و دانستن او عمل می کند .برای نمونه اگر امروز یا چند روز ماضی از دست مادرش غمگین بوده است ( مثلا شکلات نداده یا با او بازی نکرده است) اگر شب والد و مادرش با هم جر و بحث کنند ، انگاشت می کند که پرماسیدن او باعث شده است تا پدر و مادر با هم جر و بحث کنند، انگاشت میکند پرماسیدن او باعث شده است لغایت والد را بر آن دارد لغایت با مادرش برخورد کند؛یا اگر اخیرا برایش چتری خریده شده است و اتفاقا باران بیاید ،تصور می کند برای امتحان و کاربرد کردن چترش این مساله رخ دیتا است. تفکر خیالی و جادویی در دوران بزرگسالی نیز زیاد شایع است (ولی با رنگ و بویی سایر ). برای نمونه اگر از دست فردی ناراحت شده باشیم تصادف یا سکته ی قلبی او را به آه مان نسبت می دهیم ؛یا اگر میهمانی خاصی خراب شود آن را به دعوت نکردن خود نسبت می دهیم و …

خشم و عصبانیت خویش را معرفی و آن را به درستی آشکارکردن کنید: راه صحیح برخورد با خشم نه سرکوب و فرو خوردن آن بلکه مهار درست آن است. تمرین کنید الی نظر و دانستن خویش را قاطع و جدی ذکر کنید و اگر خشمتان زیاد شدید است آن را به نحوی غیر ویرانگر تهی سازی کنید (نظیر داد زدن ، یا مشت و لگد زدن به بالشت ، یا بالا و ذیل پریدن ،…)

درد و مشقت های حیات را بپذیرید : طبیعت حائز نظم و قانون است (و از آن جمله قانون احتمالات) و بر بنیاد گرایش و خواسته ما پیشه نمی کند اما این امکان را به ما می دهد تا با اخطار و شناخت قوانین و تلاش صحیح متعلق به لذت ببریم و کمتر درد و مشقت ببریم (اگر ابهام نباشد ،روشنایی بی معنا خواهد بود )

به احساساتتان رنگ راستی بدهید: دنیا را رنگی ببینید و نه سیاه و سفید. اکثر چیزهای دنیا از گونه تفاوت و تنوع است و نه خوب و بد مطلق و از مطلق گرایی امتناع کنید (تا آنجا که می توانید با رویت مطلق دائم ،هرگز، باید ، نباید و همانند آن به قضایا و مسایل نگاه نکنید) . برای بسیاری از چیزها پذیرش درست و منطقی نداریم و تا موعد پیدا کردن پذیرش فواقعیت را همانطور که هست بپذیرید و بی جهت آن را به چیزهای خرافی و غیر راستین نسبت ندهید .زندگی همیشه در حال تغییر است و هیچ چیز ثابت نخواهد بود (مگر قوانین حاکم بر آن )
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.